Производителят на електрически коли Tesla не успя да реализира амбициозните си цели за продажби за миналата година. Компанията на Илон Мъск е продала общо 76 230 коли, предава Ройтерс, като се позовава на съобщение на концерна. През октомври Tesla потвърди, че възнамерява да достави поне 80 хил. коли на клиентите си през 2016 г.
През последното тримесечие продажбите са спаднали спрямо тези през същия период на миналата година с 9,4 на сто от 24 500 до около 22 200 коли. Прехвърлянето към нов хардуер за асистентската система за водача е забавило временно производството, пояснява Tesla.
Tesla заяви, че производствени предизвикателства, които са започнали в края на октомври и са продължили до началото на декември, са забавили производството на автомобили към края на тримесечието, в резултат на което се е стигнало до забавени доставки.
„Опитахме се да възстановим тези доставки и да ускорим други до края на тримесечието, но времето изтече преди да можем да доставим автомобили на всички клиенти", пояснява производителят на електрически автомобили.
Близо 2 750 превозни средства не са доставени през тримесечието заради закъснения в последния момент при транспорта или поради невъзможност на клиентите физически да приемат доставката.
За компанията данните представляват сериозен удар. В следборсовата сесия акциите се обезцениха с 1,7 на сто.
Целта на Tesla е да увеличи производството до 2018 г. до 500 хил. коли и до 1 млн. коли годишно до 2020 г. През 2016 г. компанията е произвела 83 922 автомобила, което представлява ръст от 64 на сто на годишна база.


Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Българската икономика расте 2-3 пъти по-бързо, отколкото средната на европейско ниво
„Черно море” потопи ЦСКА в деня на моряците
Оставка на правителството няма да е заплаха за България в Еврозоната
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР
преди 8 години Друго притеснително е следното:"През последното тримесечие продажбите са спаднали спрямо тези през същия период на миналата година с 9,4 на сто от 24 500 до около 22 200 коли."Излиза, че в няколко тримесечия е имало слабо представяне, в някои със сигурност под въпросните 22'200, в противен случай продажбите биха били около 89'000, а те са 76230. Т.е. грубо казано, във всяко от останалите три тримесечия средно по-малко с 4190 коли или средно е произвеждал по 18'000 коли на тримесечие, което е яко по-надолу спрямо последното на 2015-та - под 3/4 от това . Това едва ли се дължи само на времето, което бързо тече ! Любопитно е да се види първото тримесечие на 2017. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години За да стане това, би трябвало всяка година (2017 и 2018) да има ръст от по 244% ! Някой вярва ли го ? Ако допуснем, че ще устискат ръст от 64 %, то по-вероятно е в края на 2018 да са произведени 225717 теслИ, което е под половината от плановете. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Investor, разлика между продажби(sales) и доставки(deliveries) правите ли ?горноот не е заяждане, но все пак говорим за тесла и тези "малки" разлики трябва да се знаят, както и EN език. В оригинала навсякъде говорят за доставени автомобили, не продадени отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Това го очакваха много анализатори. Реално като излезнат и финансовите данни, всъщност ще се види, че реално Тесла е била cash-flow positive заради забавяне на плащания и продажби на ZEV кредити, а всъщност рекордните продажби за третото Q се дължат на прекалено агресивни търговски практики(heavy discounting, който Мъск отрече въпреки всички обективни данни, доказващи го). отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години "Времето изтече" :) Браво на Тесла, открили са природен феномен. отговор Сигнализирай за неуместен коментар