След атаката на новоизбрания американски президент Доналд Тръмп срещу японския автомобилен производител Toyota заради инвестиционните му планове в Мексико правителството в Токио демонстративно защити местната автомобилна индустрия.
„Японските автомобилопроизводители имат значителен принос по отношение на работните места в САЩ. Важно е, че техните усилия и резултати са широко приети", заяви министърът на икономиката, търговията и индустрията Хирошиге Секо, цитиран от агенция Kyodo.
„Toyota иска да бъде добра компания за гражданите“, коментира и правителственият говорител Йошихиде Суга.
Акциите на Toyota се обезцениха в първите минути на сесията на Токийската фондова борса след коментарите на Тръмп в Twitter. „Toyota иска да изгради нов завод в Баха, Мексико, за да произвежда автомобили Corolla за САЩ. В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ! Направете завод в САЩ или платете високо мито", заяви Тръмп в Twitter.
Говорител на Toyota в Токио цитира изявление на концерна в САЩ. Според него нито обемът на производството, нито на заетите служители в САЩ ще се свият в резултат на взетото през 2015 г. решение за фабриката в Мексико. „От почти 60 години Toyota е част от културата в САЩ. С директни инвестиции в размер на над 21,9 млрд. долара, десет производствени завода и 136 хил. служители компанията възнамерява да си сътрудничи с Тръмп заради клиентите и самата индустрия“, казва се в изявлението.
Toyota Motor said will build a new plant in Baja, Mexico, to build Corolla cars for U.S. NO WAY! Build plant in U.S. or pay big border tax.
— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) January 5, 2017
Пред репортери в Ню Йорк изпълнителният директор на Toyota Акио Тойода заяви, че компанията му ще вземе предвид решенията на Тръмп при планирането на бизнеса си в Мексико. Независимо от политическата ситуация в САЩ Toyota обмисля да увеличава производството в страната и да бъде добра компания за американците.
Toyota е третият голям автомобилен концерн след General Motors и Ford, атакуван от Тръмп заради производството на внасяни в САЩ стоки от съседно Мексико.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 8 години Има търг.споразумение между Мексико и САЩ така ,че мита не може да има и т.н. протекционизма е измислен в САЩ преди век но в един момент се обърна срещу тях.''Според експерти на Световната банка, за слабо развитите страни са допустими защитни мита максимум до 20%. Американски и европейски учени твърдят, че са необходими по-високи мита, вносни квоти или субсидии, защото разликата в производителността между слабо развитите и високо развитите страни сега е много по-голяма от 20%.... - http://***.iki.bas.bg/english/CVita/angelov/No248.htm ГОЛЯМ СМЯХ макар ,че е страшно с тези валутни и търговски войни отговор Сигнализирай за неуместен коментар