Властите в Китай ще поставят в доста затруднено положение чуждестранните производители, предлагащи автомобили в страната. Те ще бъдат принудени да продават определен брой електрически модели, а в противен случай ще трябва да плащат сериозни глоби. Това правило ще влезе в сила от догодина.
Проектът на закона, който се разглежда в момента, предвижда въвеждането на нови квоти за автомобилните производители. Според него през 2018 г. 8% от всички транспортни средства, които ще се продават в страната, ще трябва да бъдат електрически.
Изданието Auto Express твърди, че това ще доведе до суматоха на местния пазар, тъй като е замислено за подкрепа на местните производители. Те и сега покриват тези квоти, а на всичко отгоре получават и сериозни субсидии от властите в Китай. В същото време чуждите компании, които не покрият квотите, ще трябва или да плащат глоби, или да се договарят с местните концерни.
Експертите са на мнение, че подобен законодателен акт ще окаже сериозно влияние върху стратегиите за развитие на големите американски и европейски компании на китайския пазар, тъй като нито един от тях няма намерение да се откаже от присъствието си в страна, в която се продават най-много коли.
Някои производители вече обявиха, че са готови да се справят с определените им квоти. Един от топмениджърите на BMW – Йън Робертсън, смята, че електрическите i3 и i8, както и хибридите на базата на 3-Series и 5-Series са достатъчни добри за покриване на това изискване.
На свой ред китайското подразделение на Volkswagen съобщи, че и без определяне на квоти ще започне да произвежда електрически автомобили в Китай още през 2018 г.
Още подобни новини четете в Automedia.bg!


41 пияни или дрогирани водачи спипа КАТ за ден
МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Делян Добрев: Предишният вариант не беше бюджетът на ГЕРБ
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям