Германският автомобилен производител Volkswagen е продал през април по-малко автомобили от основната си марка, отколкото преди година.
Глобалните доставки спадат с 1,8 на сто на годишна база до 468 хил. броя, обяви производителят. По-малко коли компанията е продала преди всичко в Европа, Северна Америка и Бразилия. Но сериозен спад – от 13 на сто, Volkswagen отчита на родния си германски пазар, става ясно от прессъобщението на концерна.
Причината за спада е планираната моделна смяна на семейството на Golf в Западна Европа, пояснява директорът по продажбите Юрген Щакман.
В Западна Европа спадът е от 9,9 на сто, докато в Централна и Източна Европа концернът е успял да привлече с 12,9 на сто повече клиенти, като са били доставени 21 400 автомобила. Преди всичко добре се е развивал и бизнесът в Русия, където концернът е доставил с 21,4 на сто повече коли. Силно търсене там е имало за новия джип Tiguan.
На важния китайски пазар ръстът е от 4,3 на сто. През април там са били продадени 226 хил. автомобила от едноименния бранд, предимно заради високото търсене на джипове. Доставките на новото семейство Tiguan с новия Tiguan L са нараснали с 42,5% до 25 900 автомобила. Teramont, новият SUV модел, също е пуснат успешно в продажба и вече е намерил 4200 нови собственици в първия си пълен месец на продажби.
В САЩ са били продадени 27 600 нови автомобила, което прави ръст от 1,6 на сто. Търсени там са били предимно Golf Estate (SportWagen) и Golf Alltrack.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате