fallback

Въпреки заплахите на Тръмп инвестициите на автомобилната индустрия в САЩ спадат

Компании, сред които Toyota, Volvo и Daimler, са обявили инвестиции за 5,5 млрд. долара в нови американски заводи за тази година

11:43 | 28.09.17 г. 1

Когато става въпрос за инвестициите на глобалните производители на автомобили в САЩ, оказва се, че 2017 г. не е нещо особено – въпреки заплахите на президента Доналд Тръмп да наложи тежки мита върху автомобилите, внасяни отвън, коментира Bloomberg.

Компании, сред които Toyota, Volvo и Daimler, са обявили инвестиции за 5,5 млрд. долара в нови американски заводи от началото на годината досега, което е доста под средната сума от 10,2 млрд. долара годишно през това десетилетие.

General Motors и Ford Motor – двата най-големи производителя на автомобили в САЩ, намаляват работно време на служителите си или планират неработно време на заводите си, докато продажбите в индустрията се забавят.

Данните подчертават предизвикателството пред Тръмп да накара глобалната индустрия да влага пари в пазар, който се свива за пръв път от осем години. Някои автомобилни компании отговарят на натиска на президента за по-голямо производство в САЩ, като публикуват изявления за инвестиции, първоначално обявени години по-рано.

„Много от заглавията по-рано тази година бяха обявявания [на инвестиции], които вече бяха известни“, казва Кристин Дишек, директор на отдела за индустрията, труда и икономиката в Center for Automotive Research, по телефона. Повторните изявления отразяват „политически съображения“, след като Тръмп пое поста миналата година и започна да използва Twitter, за да критикува инвестициите на автомобилните производители в Мексико.

Разходите все пак се увеличават напоследък. Във вторник Toyota обеща инвестиции за 373,8 млн. долара в пет завода, планирайки да произвежда хибридни двигатели и трансмисии в САЩ за пръв път. В понеделник Volvo обяви, че инвестира 600 млн. долара, за да удвои размера на завода, който е в процес на строеж в Южна Каролина.

GM, Ford и Fiat Chrysler обикновено обявяват разходите си за инвестиции, договорени с профсъюза United Auto Workers, след ратифицирането на всеки договор. Обикновено отделните инвестиции биват съобщавани отново по-късно на местни церемонии или други събития, за да се привлече политическото или пазарното внимание.

Изглежда сякаш компаниите се опитват да създават новини от неща, които всички в автомобилната индустрия вече знаят“, казва Дишек.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:23 | 02.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още