Германският автомобилен поддоставчик Continental води проучвателни разговори с консултанти за може би най-голямото си преструктуриране в историята и евентуално разделяне, предава Bloomberg, като се позовава на запознати източници.
Съгласно обсъжданите сценарии Continental може да създаде холдингова компания на подразделенията си и след това да листне акциите на по-печелившите си бизнеси, например за гуми, или да комбинира някои от операциите си с конкурентни, казват източниците, поискали анонимност заради конфиденциалността на информацията.
Проучванията са на ранен етап и все още няма решение дали промените ще бъдат предприети, казват те.
Говорителят на Continental Феликс Грес отказва да коментира спекулациите. Акциите на компанията отбелязват най-силния си ръст от над 2 години и се търгуват с повишение от около 5,2% във Франкфурт. Книжата бележат рекорди от началото на годината досега.
Реорганизацията на един от най-големите производители на автомобилни части в света би се случила в момент, в който индустрията се изправя пред значително изместване към електрически и автономни превозни средства. Други компании, включително производителят на автомобили Daimler и доставчиците на части Delphi Technologies и Autoliv, също преминават през промени в организацията на работата си напоследък.
Базираната в Хановер, Германия, Continental прогнозира годишни приходи от над 44 млрд. евро. Компанията има две основни подразделения. Автомобилното произвежда шасита, части по сигурността и интериор, а каучуковото обединява едноименната марка гуми на компанията и ContiTech – производител на конвейрни ленти за превозни средства с висока проходимост, например снегомобили.
По-късно днес Continental трябва да представи предварителни данни от финансовия си отчет за 2017 г.


Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Отбелязваме 116 години от рождението на Никола Вапцаров
Букурещ избира кмет
Курортите вече са пълни за 8 декември
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Военните завзеха властта в Бенин
Келлог: Мирното споразумение за Украйна е много близо
Наталия Киселова: Улицата не може да замени парламентарната трибуна
Сръбският премиер: Няма да има недостиг, енергийната ситуация в Сърбия е под контрол
Тревожен сигнал: хранителната сигурност в България не е обезпечена