fallback

BMW очаква рекордни резултати през 2018 г.

Плановете предвиждат повече разходи за развойна дейност и изпреварване на Mercedes до 2020 г.

14:23 | 21.03.18 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Германският автомобилен концерн BMW Group очаква 2018 г. да е девета поредна година на рекордни продажби, приходи и печалба, обяви главният изпълнителен директор на компанията Харалд Крюгер по време на годишната отчетна конференция в Мюнхен. Това ще бъде постигнато въпреки рекордно повишените разходи за развойна и изследователска дейност.

„През 2017 г. баварската група е продала 2,463 милиона автомобила от трите си марки и 164 000 мотоциклета, като така остава най-големият производител в премиум сегмента в света“, подчерта Крюгер. Приходите на компанията достигат 98,7 милиарда евро, а нетната печалба след данъчно облагане възлиза на 8,7 милиарда евро. За седма поредна година маржът на печалбата е над фиксираните като цел 10 на сто - в този случай 10,8%.

Цялата автомобилна индустрия навлиза във фаза на "безпрецедентни технологични промени", коментира Харалд Крюгер.

„В същото време тя трябва да се справи с предизвикателствата на текущите сътресения и несигурност. В BMW ние разглеждаме това като възможност и следваме ясна стратегия. Защото бъдещето на мобилността се създава днес".

За целта групата ще увеличи разходите си за развойна и изследователска дейност от миналогодишните 6,1 млрд. евро до над 7 млрд. евро през 2020 г. Компанията открива свой собствен център за разработване на автономно управление край Мюнхен, а успоредно с това засилва офанзивата си в областта на електромобилите. Още догодина тя ще представи следващия си чист електромобил - i4, четириврато купе, замислено като пряк конкурент на Tesla Model 3.

Крюгер потвърди също, че от тази година компанията започва да преобразява моделите си и ще предложи изцяло нов дизайнерски език, вече загатнат с концептуалните Серия 8, Z4 и X7.

„Това е рецептата, с която ще си гарантираме връщането на първата позиция в премиум сегмента до 2020 г.", коментира изпълнителният директор.

Като група BMW е най-големият производител в сектора, но самата марка BMW отстъпва на Mercedes-Benz по продажби в последните две години. 

Какви са другите фокуси на концерна и какво мислят в BMW за дезеловите двигатели вижте в продължението на репортажа на Automedia.bg.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:41 | 09.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още