Германският автомобилен концерн BMW Group очаква 2018 г. да е девета поредна година на рекордни продажби, приходи и печалба, обяви главният изпълнителен директор на компанията Харалд Крюгер по време на годишната отчетна конференция в Мюнхен. Това ще бъде постигнато въпреки рекордно повишените разходи за развойна и изследователска дейност.
„През 2017 г. баварската група е продала 2,463 милиона автомобила от трите си марки и 164 000 мотоциклета, като така остава най-големият производител в премиум сегмента в света“, подчерта Крюгер. Приходите на компанията достигат 98,7 милиарда евро, а нетната печалба след данъчно облагане възлиза на 8,7 милиарда евро. За седма поредна година маржът на печалбата е над фиксираните като цел 10 на сто - в този случай 10,8%.
Цялата автомобилна индустрия навлиза във фаза на "безпрецедентни технологични промени", коментира Харалд Крюгер.
„В същото време тя трябва да се справи с предизвикателствата на текущите сътресения и несигурност. В BMW ние разглеждаме това като възможност и следваме ясна стратегия. Защото бъдещето на мобилността се създава днес".
За целта групата ще увеличи разходите си за развойна и изследователска дейност от миналогодишните 6,1 млрд. евро до над 7 млрд. евро през 2020 г. Компанията открива свой собствен център за разработване на автономно управление край Мюнхен, а успоредно с това засилва офанзивата си в областта на електромобилите. Още догодина тя ще представи следващия си чист електромобил - i4, четириврато купе, замислено като пряк конкурент на Tesla Model 3.
Крюгер потвърди също, че от тази година компанията започва да преобразява моделите си и ще предложи изцяло нов дизайнерски език, вече загатнат с концептуалните Серия 8, Z4 и X7.
„Това е рецептата, с която ще си гарантираме връщането на първата позиция в премиум сегмента до 2020 г.", коментира изпълнителният директор.
Като група BMW е най-големият производител в сектора, но самата марка BMW отстъпва на Mercedes-Benz по продажби в последните две години.
Какви са другите фокуси на концерна и какво мислят в BMW за дезеловите двигатели вижте в продължението на репортажа на Automedia.bg.


Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”