Германският концерн Audi сключи споразумение с Hyundai Motor Group за съвместна разработка на водородни силови агрегати. Според условията на договора от тях ще могат да се възползват още марките Volkswagen и Kia, съобщава Automedia.bg.
Размяна на акции меду двата производителя засега не се предвижда. Компанията ще работят върху технологии с водородни елементи, като сътрудничеството им предвижда обмяна на лицензи и съвместно използване на едни и същи двигатели. Това ще позволи намаляване на стойността и повишаване на обемите на производство.
Последният водороден модел на Hyundai е кросоувърът NEXO (на снимките), който заменя излезлия още през 2013 г. модел ix35 Fuel Cell. Машината разчита на електрически двигател със 120 к.с., 40-киловатова батерия и блок от водородни клетки. Пробегът с едно зареждане е 590 км.
На свой ред Audi още няма сериен водороден модел, но през 2016 г. показа концептуалния h-tron quattro (на последната снимка). Дългият 4,8 метра кросоувър е оборудван с два електромотора с мощност 122 и 190 к.с., като с едно зареждане изминава 600 км.
Повече автомобилни новини четете на Automedia.bg.
Въпреки че ще разчитат на едни и същи водородни двигатели, Audi и Kia не предвиждат унификацията на модели. Така всяка от двете компании ще може сама да разработва автомобилите, на които ще поставя новите силови агрегати.
Audi и Hyundai ще развиват заедно водородни силови агрегати
Размяна на акции меду двата производителя засега не се предвижда
13:47 | 21.06.18 г.Снимка: Hyundai
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Големите технологични компании в САЩ намаляват офис площите си в нов удар за пазара
-
Съобщение за икономистите: Геополитиката също е от значение
-
Jaguar улавя електрификацията в опит да си върне старата слава с нови методи
-
Каква цена плаща светът за климатичните промени?
-
Линднер: Германия се нуждае от икономически обрат за геополитическата си позиция
-
Подкрепен от LVMH фонд придобива мажоритарен дял в Kiko
-
Защо Китай отменя доставките на пшеница от САЩ?
-
Защо инфлацията в България продължава да е над средната за еврозоната?
-
Наказанието на Китай за лоши длъжници: Без бързи влакове и хубави хотели
-
Издръжката на БНБ за 2023 г. е близо 133 млн. лева
-
Затягането на паричната политика в еврозоната се пренася бавно върху лихвите в България
-
Лихвите по жилищните и потребителските заеми намаляват и през март
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
S&P 500 и Nasdaq отбелязаха най-добрата си седмица от ноември 2023 г.
1 -
Кристиан Нойер: ЕЦБ може да не е в синхрон с Фед през някои тримесечия
-
Лихвите по жилищните и потребителските заеми намаляват и през март
-
Издръжката на БНБ за 2023 г. е близо 133 млн. лева
3 -
Европейските банкови акции достигнаха най-високото си ниво от 2015 г. насам
-
Германия ще поеме допълнителни 8 млрд. евро нов дълг през 2025 г.