fallback

Mercedes, BMW и VW започнаха пазарлък с Тръмп

Гигантите предлагат нулеви мита за вноса на коли от САЩ в ЕС, ако Вашингтон направи същото

12:03 | 08.07.18 г. 6
Автор - снимка
Автор

Шефовете на Daimler, BMW и Volkswagen се срещнаха с американския посланик в Берлин, за да лобират за нулеви тарифи за автомобили в предстоящия нов търговски режим между ЕС и САЩ. Според FT те са обещали на Ричард Гренел да използват влиянието си, за да осигурят нулеви митнически ставки за вноса на американски автомобили в Европа, стига Вашингтон да направи същото за тях.

На срещата са присъствали Дитер Цетше от Daimler, Харалд Крюгер от BMW и Херберт Дийс от VW, а също шефът на производителя на части Continental Елмар Дегенхарт и президентът на браншовата организация VDA Бернхард Матес. Те са уверили Гренел, че ще запазят сегашното високо ниво на инвестиции на своите компании в САЩ. И трите германски гиганта имат внушителни производствени мощности отвъд океана; всъщност миналата година всяка втора тяхна машина, произведена в САЩ, след това е била изнесена за други пазари като Китай например. 

В момента ЕС облага вноса на американски коли с 10%, докато САЩ слага 2,5% мито на европейските (но цели 25% на ванове и пикапи, за да опази най-доходния сегмент за собствените си производители).

Президентът Доналд Тръмп обаче заплаши да покачи драстично митата върху европейските машини, защото смята, че сегашната ситуация е заплаха за националната сигурност на страната. Говори се за 20% или 25% върху всички автомобили от ЕС. 

Нито германските гиганти, нито дори правителството в Берлин могат да сключват подобни сделки - това е прерогатив на Европейската комисия. Според източник на FT шефовете на трите концерна искали просто да сондират отношението на Вашингтон към отпадане на всички мита преди да задействат лобистите си в Брюксел.

Твърди се, че те са предложили и отпадане на нетарифните ограничения, като например изискванията за стандартизация на компонентите, които в момента затрудняват вноса на американски автомобили в Европа. FT дава пример с броните: европейските стандарти изискват те да са меки, за да предпазват пешеходците при удар, докато американските ги правят твърди, за да предпазват пътниците в автомобила. 

Още новини от сектора на автомобилите четете в Automedia.bg!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:25 | 01.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още