fallback

Volvo отлага плановете за IPO заради търговското напрежение

Сега моментът не е оптимален за излизане на борсата, казва главният изпълнителен директор на автомобилния концерн

20:55 | 10.09.18 г.

Снимка: Ройтерс

Volvo Cars и собственикът й Geely съобщиха, че са отложили плановете си за първично публично предлагане на акции на шведския автомобилен производител. Причината е търговското напрежение и поевтиняването на книжата на автомобилните компании, предава Ройтерс.

Volvo съобщи, че плановете за листване на борсата в Стокхолм са били отложени за неопределен момент, информира Financial Times. Това се случва, след като британската автомобилна компания Aston Martin съобщи, че не се отказва от планираното си IPO.

„Стигнахме до извода, че моментът сега не е оптимален за IPO”, заяви главният изпълнителен директор на Volvo Хакан Самуелсон в интервю по телефона за Ройтерс.

Volvo и китайската й компания-майка обсъждаха първично публично предлагане, което да оцени автомобилния производител на между 16 и 30 млрд. долара, разкриха преди време запознати източници. Компанията съобщи в понеделник, че листването на борсата все пак е възможно в бъдеще.

Самуелсон обаче заяви, че перспективите за IPO са се изпарили на фона на по-широкото поевтиняване на книжата на автомобилните компании, заради което автомобилният индекс SXAP 15 регистрира спад от 15% до този момент на годината.

Още преди разпродажбите в сектора някои наблюдатели бяха скептично настроени, че Volvo ще достигне горната граница от 30 млрд. долара на оценката, към която се стреми.

Ескалиращият търговски спор между Вашингтон и Пекин и напрежението в Европа разтърсиха инвеститорите в автомобилния сектор, като засегнаха цените на акциите и засилиха волатилността на пазарните прогнози.

Но Volvo не е толкова засегнат от американско-китайските мита в сравнение с германските си конкуренти и съобщи, че ще направи промени в производството на джипа си XC60, за да намали въздействието им.

Geely, която плати на Ford Motor 1,8 млрд. долара за Volvo през 2010 г., притежава дялове и в компанията-майка на Mercedes-Benz Daimler, в производителя на камиони AB Volvo и в Lotus.

Volvo е доставила 61 480 автомобила в Китай през първото полугодие, което е доста по-малко в сравнение с продажбите на BMW и Audi.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:29 | 08.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още