Американският производител на електрически автомобили Tesla е произвел рекордните около 80 000 електромобила през изминалото тримесечие, предава специализираният сайт Electrek, като се позовава на запознати източници.
Това ниво на производство е безпрецедентно за производителя на автомобили, но доставките може да се окажат още по-впечатляващи, пише изданието. То информира още, че Tesla вече е счупила нов рекорд след приключването на тримесечието, като е произвела около 50-55 хил. броя Model 3 S.
Самият главен изпълнителен директор на концерна Илон Мъск смята, че той е „много близко" до това да се превърне в печеливш след години "изгаряне" на пари в брой, но предупреди, че неделята ще се окаже ключова за това компанията му да постигне „епична победа“ за производствените си цели.
На фона на бурните събития в производителя през последните седмици, които завършиха със споразумение между Мъск и борсовия регулатор, се очаква през тази седмица компанията да отчете данните си за производството за третото тримесечие.
В два имейла, получени от CNBC, Мъск увещава служителите да „пренебрегват разсейванията" и ги уверява, че компанията е близо до това "да докаже на скептиците, че грешат". В неделя Мъск заявява, че Tesla е напът „да постигне победа над всички очаквания".
Анализаторите следят и реакциите на пазара, след като през уикенда Tesla и Мъск сключиха споразумение с Комисията по ценните книжа и борсите (Securities and Exchange Commision – SEC). След споразумението цената на акциите пое нагоре след първоначален шок и приключи сесията с ръст от 17,35 на сто до 310,70 долара за брой.
От Софтуерния университет поясняват, че Илон Мъск все още е главен изпълнителен директор (CEO) на Tesla. Тъй като регулаторът изисква отстраняването му от всякакви ръководни постове, все още не е ясно дали ръководството на компанията ще го освободи и от тази позиция. От Софтуни допълват, че един нов главен изпълнителен директор би трябвало да се справя с производствени проблеми, съображения с ликвидността и други финансови и технически проблеми.
Ако погледнем назад, Tesla имаше лесен достъп до капиталовите пазари поради имиджа на Мъск като визионер. Без Мъск инвеститорите едва ли биха продължили да влагат средства в компания, която до този момент няма отчетена годишна печалба.


Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Тръгна петиция против отдаването на кортовете в "Чайка" на частни клубове
Хороскоп за 7 декември 2025
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ
Рецептата Dnes: Пълнена скумрия с орехи за Никулден
Ген. Атанасов: Ако този вот на недоверие не мине, ще се усилят протестите
Мирослав Великов победи в "Игри на волята", грабна чек за 100 000 лв.
Вашингтон и Киев отчитат напредък след срещите в Маями


преди 7 години ... компанията е близо до това "да докаже на скептиците, че грешат" ...сигурно Мъск има предвид някои видни съфорумци тука ;-) отговор Сигнализирай за неуместен коментар