Европейската комисия предупреди германските производители да не продават заменени от страна на шофьорите дизелови автомобили в Източна Европа.
„Реекспортът е просто изместване на проблемите с качеството на въздуха от запад на изток", каза еврокомисарят Елжбета Биенковска, отговаряща за вътрешния пазар, промишлеността, предприемачеството и малките и средни предприятия, пред Tagesspiegel. Все повече по-стари и опасни за околната среда дизелови автомобили са внасяни през границата в Източна Европа и продавани там евтино, твърди тя.
Според Tagesspiegel повече от 100 000 употребявани автомобила са били изнесени през миналата година само в България, от които почти една трета – силно замърсяващи дизелови коли. Вестникът се позовава на европейската Organisation Transport & Environment (T&E).
„Планът на германското правителство за заобикаляне на забраните за шофиране (от страна на различни големи градове, б. ред.) може допълнително да засили проблема", предупреди полският еврокомисар. Дизеловият пакет, който бе приет от голямата коалиция в Германия, предвижда, между другото, акция по замяна на колите от страна на производителите на автомобили.
Въпреки че било разбираемо германските потребители сега да се възползват от премията за замяна, според Биенковска е много важно да стане ясно какво ще се случва с придобитите обратно от концерните коли. По думите ѝ те не бива да се връщат по пътищата по заобиколен начин. „Би било законно само ако старите автомобили, които не отговарят на изискванията, се изнасят само след като са били модернизирани", пояснява тя.
Във вторник министрите на околната среда на страните от ЕС възнамеряват да дискутират мерки, с които да бъде ограничено замърсяването на въздуха чрез вноса на употребявани коли.


България е сред водещите държави в света по връзка с природата
Зеленски иска актуализиран план за мир с Русия до 10 декември
Младеж пусна кадри как се вози на покрива на автобус в София
Радев проговори дали и кога може да създаде партия
Полицията във Варна с важна информация за утрешния протест
Последните на фондовия пазар през 2025 г. очакват съживяване в края на годината
Първата забрана за социални медии за тийнейджъри влезе в сила в Австралия
Фед ще сложи край на лесната доходност
Катар създава национална AI компания по примера на ОАЕ и Саудитска Арабия
Защо Русия е във възторг от стратегията за национална сигурност на САЩ
10 от най-великите творения на Zagato
Камионите Freightliner Cascadia ще виждат като хората
Вижте 128-годишната история на Rolls-Royce в 4-минутен клип
Без изненади - японски марки правят най-здравите нови автомобили
Създателят на Porsche Taycan поема Mercedes-AMG
Заспалият Ливърпул пак живна с победа над Интер
Ще се проведе втори национален протест с искане за оставка на кабинета
Специалистите по здравни грижи излизат на протест
Защо Ричард Гиър е получил 20-годишна забрана да бъде водещ на "Оскарите"?
преди 7 години Браво на Елжбета. Даже да вземе да прасне по един данък на старите трошки. Колкото по-стара трошката, толкова по-висок данък. За десетгодишните трошляци направо по десет хиляди евро еко данък, че голямата тройка да изкара някое евро за дивиденти. Откога не са дигали дивидента, а? Даже, да вземат да сложат данък евробедняк, тея с доходи до 10 хил. евро на година по 5 хил. евро данък. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Винаги е лошо една важна тема да се хване от популисти и пишман политици. ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години ако проблема е въздуха, трябва мерките също да са за въздуха - да сложат такса на ИЗМЕРЕНИТЕ мръсни газове, а не да таксуват едва ли не конкретни "модели". отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Никой не може да ме убеди, че 10-годишен дизел замърсява повече от 20-годишен такъв, при общи други условия. Имам предвид, че това че някой си сменя 18-годишната дизелова кола, с 10-годишна такава, при всички положения води до по-добра екология. Това с дизелите се преекспонира последните години, защото по всички изследвания не автомобилите са най големият замърсител на въздуха.Отделно имаше статистика, че БГ не е топ дестинация за употребявани дизели, даже и в тройката не сме, така че... отговор Сигнализирай за неуместен коментар