Американският пионер в сферата на електрическите коли Tesla Inc. започна изграждането на новата си фабрика в Китай, първата изцяло притежавана от чужденци компания за производство на автомобили в страната, която е от решаващо значение за стремежа на калифорнийския производител на електрически автомобили да разшири производството си.
С церемония по полагане на първа копка в завода на изток от центъра на Шанхай в понеделник Tesla сега се изправя пред надпреварата за стартиране на местно производство, за да се възползва от силното търсене на електрически автомобили на най-големия автомобилен пазар в света.
Главният изпълнителен директор Илон Мъск беше на мястото на площадката от над 850 хил. кв.м, като натисна бутон, с който да „включи” фабриката, която в момента е голо поле.
С инвестиция от над 50 млрд. юана (6,37 млрд. евро) заводът ще е най-модерната и напреднала гигафабрика на компанията, поясни Мъск преди церемонията пред китайската агенция Xinhua. Той добави, че има за цел да построи завода „за рекордно кратко време“. Първоначалното производство на Model 3 може да започне до края на годината, поясни той. Фабриката обаче ще достигне „масово производство през следващата година“.
Това е най-големият чуждестранен инвесиционен проект в историята на източнокитайското морско пристанище Шанхай. Tesla е едноличен собственик на автомобилната фабрика в Линан, индустриален парк в югоизточната част на пристанищната зона. Така американската компания се възползва от новите правила за чуждестранните производители на автомобили, които след десетилетия на ограничения ще могат да създадат свои собствени фабрики в Китай без китайски партньор за съвместно дружество.
Производството в Китай ще позволи на Tesla да продава много по-евтини автомобили на най-големия автомобилен пазар в света без високите вносни мита. Според Xinhua Model 3, който понастоящем струва повече от 500 000 юана (или 63 000 евро) в Китай, би могъл в бъдеще да се предложи за около 20 процента по-евтино – за около 400 000 юана (51 000 евро). По-скъпите модели ще продължат да се произвеждат в САЩ и да се изнасят за Китай, каза Мъск. В Шанхай ще се прави и новият Model Y.
Първата копка се осъществи на фона на продължаващата търговска война между САЩ и Китай, която междувременно също предвижда и рязко увеличаване на китайските вносни мита върху американските автомобили. В действителност американският президент Доналд Тръмп иска американските автомобилни производители да строят повече фабрики в САЩ и да създават работни места там.
Очаква се заводът в Шанхай да започне обемно производство през следващата година и накрая да достигне капацитет от 500 000 автомобила годишно, въпреки че първоначално се очаква по-малко производство. Tesla продаде 245 240 автомобила в световен мащаб през миналата година, включително 145 846 бройки от Model 3.


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт