fallback

Tesla влага над 6 млрд. евро във фабриката си в Китай

Това е най-голямата чуждестранна инвестиция за пристанищния китайски град

10:57 | 08.01.19 г.
Автор - снимка
Създател

Американският пионер в сферата на електрическите коли Tesla Inc. започна изграждането на новата си фабрика в Китай, първата изцяло притежавана от чужденци компания за производство на автомобили в страната, която е от решаващо значение за стремежа на калифорнийския производител на електрически автомобили да разшири производството си.

С церемония по полагане на първа копка в завода на изток от центъра на Шанхай в понеделник Tesla сега се изправя пред надпреварата за стартиране на местно производство, за да се възползва от силното търсене на електрически автомобили на най-големия автомобилен пазар в света.

Главният изпълнителен директор Илон Мъск беше на мястото на площадката от над 850 хил. кв.м, като натисна бутон, с който да „включи” фабриката, която в момента е голо поле.

С инвестиция от над 50 млрд. юана (6,37 млрд. евро) заводът ще е най-модерната и напреднала гигафабрика на компанията, поясни Мъск преди церемонията пред китайската агенция Xinhua. Той добави, че има за цел да построи завода „за рекордно кратко време“. Първоначалното производство на Model 3 може да започне до края на годината, поясни той. Фабриката обаче ще достигне „масово производство през следващата година“.

Това е най-големият чуждестранен инвесиционен проект в историята на източнокитайското морско пристанище Шанхай. Tesla е едноличен собственик на автомобилната фабрика в Линан, индустриален парк в югоизточната част на пристанищната зона. Така американската компания се възползва от новите правила за чуждестранните производители на автомобили, които след десетилетия на ограничения ще могат да създадат свои собствени фабрики в Китай без китайски партньор за съвместно дружество.

Производството в Китай ще позволи на Tesla да продава много по-евтини автомобили на най-големия автомобилен пазар в света без високите вносни мита. Според Xinhua Model 3, който понастоящем струва повече от 500 000 юана (или 63 000 евро) в Китай, би могъл в бъдеще да се предложи за около 20 процента по-евтино – за около 400 000 юана (51 000 евро). По-скъпите модели ще продължат да се произвеждат в САЩ и да се изнасят за Китай, каза Мъск. В Шанхай ще се прави и новият Model Y.

Първата копка се осъществи на фона на продължаващата търговска война между САЩ и Китай, която междувременно също предвижда и рязко увеличаване на китайските вносни мита върху американските автомобили. В действителност американският президент Доналд Тръмп иска американските автомобилни производители да строят повече фабрики в САЩ и да създават работни места там.

Очаква се заводът в Шанхай да започне обемно производство през следващата година и накрая да достигне капацитет от 500 000 автомобила годишно, въпреки че първоначално се очаква по-малко производство. Tesla продаде 245 240 автомобила в световен мащаб през миналата година, включително 145 846 бройки от Model 3.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:40 | 10.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още