fallback

По-вредни ли са електромобилите за околната среда от дизеловите коли?

Батерията на Tesla Model 3 произвежда 11 до 15 тона въглероден диоксид

10:58 | 23.04.19 г. 12

Германско проучване поставя под въпрос екологичната неутралност на електрическите превозни средства, съобщава ДПА.

Според изследването електромобилите помагат в борбата срещу климатичните промени само на хартия и всъщност вредят повече от дизеловите коли. 

Професорът по физика от Кьолн Кристоф Бухал е изготвил разпространения миналата седмица доклад заедно с колегите си Ханс Дитер Карл и Ханс-Вернер Зин за германския Институт за икономическо развитие Ifo.

Като се вземат предвид емисиите въглероден диоксид, изхвърляни при производството на батериите за електромобилите и при производството на електроенергия от невъзобновяеми източници в Германия, електромобилите "натоварват" климата с 11% до 28% повече, отколкото дизеловите превозни средства, установява изследването.

Използва се много енергия за добива и обработката на литий, кобалт и манган, които са основни елементи при изграждането на батериите на електромобилите.

Батерията на Tesla Model 3 произвежда 11 до 15 тона въглероден диоксид, сочи проучването. Животът на батерията е 10 години, а за година има капацитет да измине 15 000 км. Това означава 73 до 98 гр въглероден диоксид на километър, според авторите на изследването.

Автомобилостроителите планират да предлагат все повече електромобили, но според авторите на изследването за климата ще бъдат по-добри двигателите, задвижвани с метан, тъй като техните въглеродни емисии са с една трета по-ниски от емисиите на дизеловите двигатели.

(БТА)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:41 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още