Засегнатият от скандала около бившия си ръководител Карлос Гон японски автомобилен концерн Nissan Motor Co. прогнозира годишна оперативна печалба под дори най-песимистичната прогноза на анализаторите и свива дивидента си за първи път от десетилетие, като даде възможност на партньора си Renault SA да отвори потенциала си за по-голям контрол над техния автомобилен съюз, коментира Bloomberg.
Засегнат сериозно от спада в продажбите на САЩ, остарелите модели и синхронизирането на продуктовия цикъл, японският автомобилен производител публикува прогноза за печалба от 230 млрд. йени (2,1 млрд. долара) за фискалната година, която приключва през март 2020 г. Това е наполовина под прогнозите за 453 млрд. йени.
Nissan също така очаква оперативна печалба от 230 млрд. йени за финансовата година - спад с 27,7 процента спрямо предходната финансова година, като се очаква приходите от продажбите да намалеят с 2,4 процента до 11,3 трлн. йени.
За последната финансова година, която приключи на 31 март, Nissan отчете спад в оперативната печалба от 44,6 процента до 318 милиарда йени, което се дължи отчасти на на кампания за удължаване на гаранционния срок в САЩ. Автомобилостроителят съобщи, че е отчел чиста печалба от 319 милиарда йени, което е понижение с 57,3 процента спрямо предходната година.
Резултатите увеличават допълнително натиска върху главния изпълнителен директор Хирото Саикава да извърши обрат след драматичния арест на Карлос Гон, бившият председател и архитект на съюза между Nissan, Renault и Mitsubishi Motors Corp. За да осъществи това, Саикава планира модернизиране на моделите и фокусиране върху продажбите на дребно в САЩ.
„Все едно има завръщане към ерата преди Гон", казва пред Bloomberg Кодзи Ендо, анализатор в SBI Securities. „Те могат да затворят фабрики и да регулират производството. За да направят това, ще се нуждаят от пари, а това вероятно е причината за намаляване на дивидента".
Nissan обяви, че планира да изплати по 40 йени за акция, което е по-малко от 57 йени - първото намаление, откакто изплащането на дивидентите бе прекратено през 2009 година.
„Намалението е огромен шок“, казва Ендо, като добавя: „Nissan беше популярен сред инвеститорите, защото увеличаваше дивидентите си независимо от представянето си. Ако това вече не е така, то акциите може да паднат до рекордно дъно“.
Намаляването на дивидентите ще се отрази и на Renault, който притежава 43% от Nissan. Акциите на френския автомобилен производител поевтиняха с цели 3,7% в началото на търговията в Париж, докато инвеститорите усвояваха по-ниската прогноза. Книжата на Nissan се обезцениха с 3% до 840 йени при затварянето на босата в Токио преди обявяването на резултатите.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Прекроеният Бюджет 2026 е факт, какво предвижда и какво премахнаха?
Времето днес: Значителни валежи, на места в планините - сняг
Възраждането на военните кораби в Европа води до завръщане на британските корабостроители
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят