Слънчевата енергия може да направи в бъдеще електрическите коли още по-чисти. В момента Toyota проучва потенциала на фотоволтаичните клетки и тества как Plug-in хибридът Prius може да произвежда собственото си електричество от слънчевата енергия, предава Spotpress.
Покривът, задната врата и капакът на прототипа, който сега се тества, са покрити с мощни слънчеви клетки с ефективност от 34 процента и номинална мощност от 860 вата. Енергията, която генерират, се съхранява в батерия и се използва за захранване на превозното средство.
Toyota използва отдавна фотоволтаични клетки в Prius, но досега те могат да запълват тяговото захранване, само когато автомобилът е неподвижен. При прототипа това вече работи и по време на шофиране.
Бъдещето на технологиите се счита за многообещаващо за индустрията и в дългосрочен план слънчевата енергия може да се използва за захранване на повечето електрически автомобили. По-малките модели, като Sion от базираната в Мюнхен Sono Motors, или холандският седан Lightyear One, вече използват този подход.


Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края
преди 6 години Въпроса по-скоро е в това възможно най-малко гориво да се използва за такава ежедневна дейност като придвижването на хората. Така погледнато 3км. на час е добър напредък. По-впечатляващото нещо в статията е 36% ефективност на панелите. Това си е почти революционно на фона на 12% ефективност на досегашните панели. Въпроса е на каква цена могат да се произведат тези нови панели и дали тя оправдава ползата от тях. Планетата така или иначе е пълна с пясък, който си стои неизползваем, само евтина технология за производство трябва. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години 3 километра на час слънцегреене. Тоест ако колата ти има 50км пробег соларните панели ще добавят 50% към пробега ти на ток. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години За да се разбере колко е мaлoyмно това, ще сложим малко числа на масата. В днешно време се счита, че един ел. автомобил се нуждае от 25 квч на 100 км. и то при идеални условия. 860вт мощност за 1 час ще увеличат пробега с около 3 км. :) Пак при положение, че се кара оптимално и няма включен климатик, например. Невероятно постижение са тези 3 км., да знаете :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години 'номинална мощност от 860 вата'Отчайващо малко, на фона на инвестициите... отговор Сигнализирай за неуместен коментар