Продажбите на превозни средства на тричленния автомобилен алианс на Renault, Nissan Motor и Mitsubishi Motors изостават от тези на Volkswagen и Toyota Motor през първата половина на 2019 г., като обединението се смъква от първа на трета позиция в това отношение, съобщава Nikkei Asia Review.
Новите данни подчертават затрудненията, с които се сблъсква френско-японската група, тъй като делът на Nissan продължава да намалява на световните пазари, особено в Северна Америка.
Алиансът е продал общо 5,21 милиона автомобила в периода януари-юни, което е с 5,9% по-малко спрямо година по-рано, за което основна заслуга има понижението от 8% при продажбите на Nissan.
Volkswagen се изкачи от второ на първо място, което се случва на концерна за първи път от три години насам. Той успява да продаде през първите шест месеца на годината 5,31 милиона автомобила.
Всичките продажби на компаниите от Топ 3 са били публикувани до вторник.
Nissan беше засегната от слабото представяне в САЩ, един от най-големите пазари на компанията, тъй като намали стимулите на търговците в опит да редуцира зависимостта си от отстъпките. Но купувачите се отдръпнаха в отговор на по-високите цени и остаряващите модели на Nissan. Продажбите ѝ на развиващите се пазари също спаднаха.
Автомобилният производител обяви в четвъртък 99% спад на оперативната си печалба за първото тримесечие и разкри планове за съкращение на 12 500 работни места, или около 10% от своята глобална работна сила, до края на март 2023 г.
Алиансът беше разтърсен от внезапния арест на Карлос Гон, бивш председател на трите компании, който развиваше амбициозна стратегия за растеж. През 2017 г. той обяви план за повишение на глобалните продажби на алианса до 14 милиона автомобила до 2022 г.
Гон беше арестуван в Токио миналия ноември по обвинение във финансови измами. Той продължава да отрича всички обвинения срещу него и делото остава висящо.
Въпреки че Volkswagen отбеляза спад от 2,7% в единичните продажби през първите шест месеца на годината, главно поради по-слабите продажби в Китай, продажбите на германските автомобили в САЩ бяха достатъчно солидни, за да върнат концерна на върха в световен мащаб.
Продажбите на Toyota нараснаха с 2%, след като японският автомобилен производител успя да спечели доверието на много купувачи в Китай и Западна Европа.
Американският автомобилен производител General Motors, който достигна четвърто място миналата година, все още не е обявил своите резултати за продажбите.


Почина един от най-популярните японски актьори
Радев отличи огнеборци и доброволци, участвали в овладяването на пожари през лятото
От Черно море излязоха с важна информация за мача с ЦСКА
Вижте резултатите от официалния кантар на SENSHI 29
ФИФА с нововъведение за засадите на световното по футбол
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Ралито на китайските акции изостава от американските
САЩ лобират срещу плана на ЕС за отпускане на заем в подкрепа на Украйна
Китай изпраща нови панди на Франция след срещата Макрон-Си
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Кметът на район "Изгрев" съобщава за саботажи с боклука
Гръцките фермери затвориха и ГКПП "Капитан Петко Войвода"
Ампутираха левия крак на бащата на Меган
Програмата Explorer дава възможност за стипендии и международни стажове
БГ политици: Ниско домашно възпитание, ниска политическа и езикова култура