fallback

VW сви прогнозите за доставките си заради забавянето на търсенето на автомобили

Компанията очаква те да останат непроменени тази година

20:30 | 30.10.19 г.

Снимка: Архив Ройтерс

Volkswagen понижи прогнозите си за доставките на автомобили тази година заради по-бързия от очакванията спад на автомобилните пазари по света на фона на икономическите сътресения в Европа и безпрецедентния спад в Китай, предава Bloomberg.

Най-големият автомобилен производител в света сега очаква доставките на автомобили да останат непроменени тази година спрямо предишните му прогнози за лек ръст, съобщи базираната във Волфсбург компания в комюнике.

Volkswagen, която надмина очакванията на анализаторите за печалбата си през третото тримесечие, обоснова промяната на очакванията си със забавянето на световната икономика, нарастващата конкуренция и волатилните валутни курсове.

„Малко по-предпазливи сме и това се отнася за всички региони“, каза главният финансов директор на Volkswagen Франк Витер в интервю за Bloomberg TV. “Знаем какво трябва да се направи – да сме по-ефективни в пускането на нови модели автомобили и да бъдем много предпазливи от гледна точка на разходите“, допълни той.

По-мрачните перспективи за продажбите бяха обявени на фона повсеместния натиск върху автомобилната индустрия, тъй като затягането на екологичните регулации стимулират преминаването към електромобили, въпреки че търсенето от страна на потребителите е несигурно.

Renault понижи по-рано този месец целите за печалбата си, а германският конкурент Daimler отправи две предупреждения за спад на печалбата си през 2019 г. Знак за засилването на конкуренцията е и съобщението, че Fiat Chrysler Automobiles и френският автомобилен концерн PSA Group обмислят сливане. Потенциалната сделка ще отправи предизвикателство към доминацията на Volkswagen в Европа.

„Следващите няколко години ще са трудни за нас и за цялата индустрия. Не е изненадващо, че едни или други страни разговарят помежду си“, коментира Витер.

Оперативната печалба на Volkswagen за третото тримесечие без някои ефекти, е нараснала до 4,82 млрд. евро (5,36 млрд. долара), като надмина очакванията на анализаторите за 4,1 млрд. евро. Силните резултати накараха компанията да запази прогнозата си за оперативна възвръщаемост от продажбите в диапазона между 6,5% и 7,5% за цялата година.

За да предотврати раздуване на наличностите, автомобилният гигант свива производствените си планове за тази година с 900 хил. автомобила спрямо първоначалните прогнози, заяви Витер по време на конферентен разговор с репортери. На фона на отслабването на пазарите проблемите в индустрията ще засегнат бюджетното планиране на компанията, заяви главният финансов директор. Надзорният съвет на VW трябва да преразгледа петгодишните разходни планове на компанията на 15 ноември.

„Най-добрата част от купона свърши. Времената ще стават по-трудни“, заяви Витер, но подчерта, че няма причина да се очаква драматично забавяне на индустрията.

VW все още се бори с последиците от кризата с дизеловите автомобили през 2015 г., но до момента се справя с по-голямата част от проблемите, които връхлетяха конкурентите й с приближаването на края на десетгодишния почти непрекъснат растеж. Преходът към електрически автомобили вещае още по-дълбоки промени за автомобилния гигант с 12 автомобилни бранда в портфейла си.

Следващата седмица ще започне производството на електромобилите VW ID.3. Моделът, който трябва да се превърне във флагман на задвижваните с батерия автомобили, предназначени за масовия пазар, ще бъде тест за най-обхватния преход на индустрията към електромобили.

След представянето на първия от 70-те нови електрически модела главният изпълнителен директор Херберт Дийс ще насочи вниманието си към стратегическо реформиране на компанията, за да повиши оценката на VW, която в момента е близо до нивата от кризата.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:57 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още