fallback

За първи път Renault продава повече коли в Русия, отколкото във Франция

Приходите на концерна се сриват с една пета, засега производителят не може да даде прогноза за годишните резултати

11:31 | 23.04.20 г. 6
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Френският автомобилен концерн Renault обяви 19,2-процентен спад на приходите за първото тримесечие, като изтъкна, че е прекалено рано да се оцени въздействието от разпространението на коронавируса върху финансовите показатели на компанията за цялата година, съобщава Ройтерс.

Приходите на Renault за периода януари-март се понижават до 10,13 млрд. евро. 

Френската група, която вече отложи изплащането на дивиденти и замрази финансовата си прогноза, беше ударена сериозно от здравната криза, тъй като търсенето на автомобили се срина, а много дилъри и производствени центрове преустановиха работа заради националните блокади.

Renault е продала повече автомобили в Русия, отколкото във Франция през първото тримесечие, като това подчертава сериозните здравни и икономически проблеми, които притискат Западна Европа. По този начин за първи път френският пазар напуска първото място по продажби на компанията.

Понастоящем въздействието на пандемията върху резултатите за тази година все още е невъзможно да бъде обобщено, а Renault възнамерява да даде нова прогноза за годината, която отмени през март, възможно най-скоро.

Въпреки извънредното положение концернът успява да извлече изгода от ценовия ефект при продажбите, след като пусна на пазара по-скъпи SUV (sport utility vehicle) модели като Renault Captur, като това обаче не е достатъчно да компенсира спада при продажбите.

Renault заяви, че разполага с 10,3 млрд. евро ликвидни резерви към края на март, което е с 5,5 млрд. евро по-малко, отколкото в края на 2019 г.

Очаква се френският концерн да запознае своите инвеститори със стратегията си за укрепване на обединението с японския производител Nissan до средата на май, като ще представи подробности относно намаляването на разходите.

Двете компании бяха подложени на натиск преди коронавирусната криза заради прекъсване на търсенето на развиващите се пазари на фона на глобалните усилия за намиране на иновации за производство на по-малко замърсяващи автомобили.

Renault заяви, че търси начини да рестартира производството, където е възможно. Правителствата в цяла Европа налагат блокади и социални изолации, за да се опитат да овладеят разпространението на вируса.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:43 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още