fallback

Големите автомобилни компании едва ли ще стигнат до фалит

Китай остава най-големият автомобилен пазар в света, а Европа е с най-старата традиция и култура на потребление на коли, казва Калоян Желев

22:35 | 01.06.20 г.

Снимка: Angel Garcia/Bloomberg

Едва ли ще се стигне до фалити на големите автомобилни производители. Причината е голямата им системна значимост, тъй като те осигуряват заетост на много държави и имат голям производствен отпечатък. В този ред на мисли провалът им е обществено-икономически неприемлив, коментира автомобилният експерт Калоян Желев в предаването "Светът е бизнес" по Bloomberg TV Bulgaria.

"Във Франция се обсъждаха субсидии за 10-12 хил. евро за електромобилите и отделно - за обновяването на съществуващия автопарк. Там голямо участие има държавата, а субсидии се дават срещу преструктуриране", изтъкна Желев.

Гостът обясни, че производителите се фокусират върху запазване на активите в ядрото, а държавите са чувствителни към съкращаването на работни места.

"От една страна, мерките в бранша са задължителни и се подразбират, от друга страна – балансът им е деликатен".

"От плана за преструктуриране на Renault-Nissan-Mitsubishi става ясно, че сливане няма да има, а по-скоро оздравяване и обособяване на приоритети в рамките на съществуващия съюз", подчерта Калоян Желев.

"Големите дистрибутори също се преструктурират. Потреблението се срина", добави той.

По думите на експерта Китай остава най-големият автомобилен пазар, а Европа е с най-старата традиция и култура на потребление на автомобили.

Видео с целия разговор гледайте по-късно на сайта на Bloomberg TV Bulgaria 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:33 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още