fallback

Германия се превръща в притегателен център за китайските производители на батерии

Svolt е поредната компания, която ще инвестира милиарди евро в изграждането на завод в страната, след като по-рано това обявиха CATL и Farasis

15:43 | 23.11.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Производителите на клетки за батерии за електрически превозни средства се надпреварват да отварят заводи в Европа, като една от най-интригуващите компании е Svolt, звено на Great Wall Motors, която ще инвестира до 2 млрд. евро в Германия, за да създаде своя европейска производствена база там, съобщава Automotive News Europe.

Ръководството на компанията изтъква, че Svolt ще бъде първата, която ще започне серийното производство, около средата на следващата година, на високоенергийна клетка, която не използва кобалта, а вместо това ще се базира на никел. 

Това не само намалява цената на крайния продукт, но също така елиминира зависимостта от метал, добиван до голяма степен в Демократична република Конго, която е критикувана заради използването на деца при добива на кобалт. 

Други компании също работят върху батерии без кобалт, включително CATL. По време на „Деня на батериите“ по-рано тази година американският производител на електромобили Tesla заяви, че ще започне производството на собствени батерии с катоди без кобалт.

Сега Svolt е третият китайски производител на клетки за батерии, който планира да започне производство в Германия, след като по-рано това обявиха CATL и Farasis въпреки високите цени на електроенергията в страната.

Съществуват пет ключови причини за избора на Германия от китайските концерни, изтъкват от Svolt. Това са наличието на квалифицирани работници, стабилни доставки на енергия, местоположение в сърцето на Европа, отлична инфраструктура и близост до иновативни компании, изтъква Кай-Уве Воленхаупт, президент на Svolt Europe.

„С наличната логистика можем лесно да снабдяваме всички клиенти в Европа оттук“, посочва Воленхаупт. Батериите могат да увеличат разходите за транспортиране заради своето тегло, така че близостта с клиентите може да бъде от конкурентно предимство.

Тази новина представлява силен положителен тласък за провинция Заарланд, която се сблъска с трудности около решението на Ford Motor да прекрати производството на своя миниван C-Max в завода в Заарлуис, където се сглобява и Ford Focus. Това накара местните работнически организации да призоват ръководството да намери алтернатива на изгубения продукт, с което да бъдат защитени хиляди работните места в завода.

Докато автомобилните концерни и доставчиците на компоненти се опитват да приведат операциите си в съответствие с целите за електрифициране на индустрията, решението на Svolt да избере Заарланд със сигурност представлява доза облекчение за властите на провинцията.

Според китайската компания новият завод ще може да снабдява с клетки до 500 хил. електрически превозни средства годишно.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:40 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още