Изпълнителният директор на Tesla Inc. Илон Мъск се опитва с всички сили да демонстрира, че компанията му е силно търсен и предпочитан работодател, докато производителят на електрически автомобили изпитва затруднение да намери служители за новия си завод край Берлин.
Но с наближаването на датата на откриване на съоръжението през лятото на 2021 г. Мъск осъзнава, че намирането на работници за фабриката е трудна задача, пише Automotive News Europe.
Tesla трябва да наеме бързо до 7000 служители, тъй като концернът планира да стартира производството в предприятието още през юли следващата година. До края на 2022 г. компанията трябва да добави още 5000 служители, за да увеличи производството.
Въпреки това, около осем месеца преди планираното въвеждане в експлоатация на съоръжението, 5000 от общо 7000 работници все още предстои да бъдат наети, споделят пред Automobilwoche хора, запознати с темата.
От друга страна Tesla трябва да намери повече от 100 инженери.
В рамките на миналия месец, след като получи наградата „Аксел-Шпрингер“, Илон Мъск проведе лично редица интервюта и раздаде автографи по време на конференция в опит да привлече общественото внимание към инициативата.
И докато хората по света се надпреварват да почукат на вратата на мечтания работодател в лицето на производителя на електромобили, в Германия действителността е малко по-различна.
Негативните публикации за грубото отношение, системата на Tesla “наеми и уволни“ и постоянното напрежение отблъскват много от потенциалните кандидати за работа. До момента са наети само малка част от нужните инженери за завода край Берлин.
tesla
Снимка: Krisztian Bocsi/Bloomberg
Мненията на хората, които вече работят в предприятието не правят ситуацията по-оптимистична. Според тях работната атмосфера е тягостна, а организацията е хаотична. В същото време натискът върху служителите е огромен.
„Най-важните качества, необходими на един работник в Tesla, са издръжливост и гъвкавост. Важен критерий е готовността за допълнителна работа по време на голяма натовареност“, споделя служител пред Automobilwoche.
В някои случаи работниците достигат своя предел на издръжливост. Някои от новонаетите за новия завод мениджъри вече са напуснали или са били уволнени от Мъск. Преди няколко седмици изпълнителният директор, който ръководи строителството на фабриката, Иван Хорецки, беше освободен от позицията след няколко словесни спречквания с Мъск.
През 2018 г. списание Wired прави препратка в една своя статия с литературното произведение "Странният случай с доктор Джекил и мистър Хайд", изтъквайки, че когато Илон Мъск е в лошо настроение, той е склонен да уволнява своите служители.
преди 4 години Ооо,много ще има да търси работници,тези заплати ако са след данъците и за нормално работно време-може.....,но в никакъв друг случай..... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години той други заводи е европа няма... а в щатите е голяма експлоатация върху работника... казвам ти го от личен опит. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Е споменах за високите данъци, не случайно. Компания на загуба не се плаши от високи данъци отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Мъск тепърва ще съжалява за идеята си.В Германия работниците не работят ако не са под синдикат. Ще му разкажат играчката. Тва не е тексасистан. После работниците имат представители директно в борда на всяка синдикатска компания. Има яко здравни, пенсионни, платени отпуски по 5 седмици!? Утф! Овъртайми платени болнични , майчински, татвковкси .... Мъск ще съжалява жестоко. Тва не е хамеристан да пълно с *** прости готови на всичко почти с 4 мозъчни клетки. Хамериканскатс система ражда и отглежда послушни ***. Дето да ги впрегнеш да орат. В Европа има образование и затъпяването не е на такова широко ниво, хеле по северните Европи.Необмислено решение! Вкарвай ги от Китай и тва е... Той си знае. По умен е от мен все пак. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години брутно , преди данъците и за първа година работа в тесла , тесла квото плаща на държавата е отделно ... по цел свет се гледат така , и всеки си плаща после данъците . щото може да ползват различни намаления по най-различни причини ... неквалифицирани работници в немско в автомобилната индустрия започват от ?2400-2600 ... е са се загледах в BMW са ги вдигнали първоначалните на ?2800 ... :))) ... конкуренция ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Зелков,Това долу 'чисто' ли е или преди данъци?.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години за мераклиите за работа в тесла берлин , малко инфо ...обикновен работник без квалификация - ?2700с професионална квалификация - ?3500индженери на ръководни длъжности по договорка ... :)))като цяло коментарите са , че базата е малко над средното в другите автомобилни фирми ... много отгоре нема да е и отдолу нема да е . ще търсят баланс ...ловя бас с всеки от форума , че щатът за старт на производството ще им е пълен ... :)))абсолютно заставам за мъск , тва некой да ми говори напреко еле па на всеослушание , на моментът директно си заминава , нема край на месеца нема предизвестие ... освен това човекът си предупреждава предварително , ще се работи извънредно и ще е натоварено ... в другите му заводи що има хора дето работят с него от петилетки ... ?! ... лесно нема , който иска лесно и спокойно да си търси друга работа ... много простичко си го казва ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години а кога харабите ги мързи да се чешат сами , те викат ти да ги чешеш ... неземен си ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Кой ги би по главата да си строят завода в Германия? Но те все пак ще се оправят. Щом германците не искат да работят, има източноевропейци и други силно мотивирани имигранти. Въобще, поне в следващите няколко години работна ръка няма да им липсва. А после идват роботите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Един мъдър човек бе казал - работници има, робите свършиха. Струва ми се, че с тесла случаят е такъв. отговор Сигнализирай за неуместен коментар