fallback

Германска платформа за продажба на коли втора употреба инвестира в нова услуга

AUTO1 планира да разположи собствен флот от камиони, за да доставя автомобили до домовете на купувачите

10:41 | 10.12.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Германската платформа за търговия с употребявани автомобили AUTO1 ще увеличи директните продажби на автомобили през следващата година, заяви съоснователят и главен изпълнителен директор на компанията оператор Кристиан Бертерман в интервю пред Ройтерс, след като дружеството отчете първата си ясна тримесечна печалба.

Берлинският стартъп планира да разположи собствен флот от камиони, за да доставя автомобили до домовете на купувачите, като по този начин представи на потребителите своята нова платформа Autohero. 

"Това е стъклен камион - всеки вижда какво има вътре", споделя Бертерман.

Основана от Бертерман и партньора му Хакан Коч през 2012 г., AUTO1 привлича 1,4 млрд. долара като подкрепа според Crunchbase, включително инвестиции от Vision Fund на SoftBank. Платформата е най-голямата по рода си на европейския пазар за употребявани автомобили на стойност 600 млрд. долара.

AUTO1 се насочва към листване на борсата, което може да я оцени на повече от 5 млрд. евро, като компанията е избрала Goldman Sachs, Citi и BNP Paribas за глобални координатори по сделката.

Въпреки че Бертерман отказва да обсъди евентуалното листване, той коментира финансовите данни, които показват, че AUTO1 се е възстановила през третото тримесечие от пролетния крах, причинен от пандемията от коронавирус.

Приходите на германската компания нарастват с 90% през третото тримесечие до 769 млн. евро, подкрепени от 82-процентния ръст при продажбите на коли през платформата.

Коригираната печалба преди лихви, данъци, обезценка и амортизация (EBITDA) достига 16 млн. евро. Маржът на печалбата нараства до 11,3% от 9,5 на сто.

Според Бертерман тази рентабилност е малко вероятно да се запази в близко бъдеще заради проблемите, които притискат глобалния автомобилен пазар през тази година. Той изтъква, че AUTO1 е в добра позиция да инвестира в растеж, след като през юли набра 255 млн. евро чрез продажба на конвертируеми облигации.

„Вярваме, че има по-добър начин да си купите кола - напълно онлайн“, споделя Бертерман.

Стратегията наподобява тази на Carvana в САЩ, където бумът на продажбите в платформата помага на акциите ѝ да поскъпнат със 180% от началото на тази година.

Бертерман не вижда риск от това Autohero да „канибализира“ франчайза на едро на AUTO1 - продаваните автомобили ще бъдат по-нови и по-малко употребявани в сравнение с автомобилите, предназначени за дилърите.

Според Бертерман Autohero ще бъде представена на 10 европейски пазара, където неговата компания вече присъства.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:57 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още