fallback

Бивши служители на Aston Martin съживяват полузабравена италианска марка коли

Bizzarrini, известна със своите състезателни автомобили Ferrari от средата на миналия век, е поредната марка, поставена на системи с идея за нейното реанимиране

21:28 | 30.12.20 г.

Разходката в света на по-малко известните италиански марки автомобили, които получиха щедри финансови инжекции от инвеститори от Близкия Изток и Азия, напомня шпионски филм от 60-те години на миналия век, гледан без звук, пише Хана Елиът за Bloomberg.

Bizzarrini, известна със своите състезателни автомобили Ferrari от средата на миналия век, е поредната марка, поставена на системи с идея за нейното реанимиране. Това е тенденция, която засяга концерна De Tomaso Automobili (известен с модела Pantera от 70-те години на XX век), подкрепен от инвестиционната компания Ideal Team Ventures, и Pininfarina, която току-що представи своя електрически суперавтомобил, подкрепена от Mahindra Group.

На 9 ноември базираната в Лондон Pegasus Brands обяви намерението си да съживи Bizzarrini, въпреки че италианската компания не е произвеждала автомобил от 1969 г. Собственост на кувейтския милиардер Резам Мохамед Ал-Роми Pegasus представлява Aston Martin Lagonda, Rolls Royce Motor Cars и Koenigsegg.

Джанет Грийн, новият главен маркетинг директор в Bizzarrini, заяви в имейл, че корпорацията е закупила марката Bizzarrini от Bizzarrini Ltd. през август 2019 г., като трансакцията включва всички търговски марки, интелектуалната собственост и други активи.

Тази сделка представлява своеобразно дежа вю за малката италианска марка, която е произвела по-малко от 400 автомобила в своята история – точният брой все още подлежи на разгорещени дискусии. 

Създадената от Джото Бизарини едноименна марка възниква след решението на дизайнера да напусне Ferrari през 1960 г., когато той и други ключови служители организират протест срещу вътрешната политика на компанията. Започват консултации с други известни италиански марки автомобили, включително с Lamborghini и Iso, чиито състезателни автомобили се превръщат в прототип за първата от неговите коли, Bizzarrini GT 5300 Strada.

Сега поне трима бивши ръководители на Aston Martin подписват с новата компания. Улрих Без, бивш главен изпълнителен директор на Aston Martin Lagonda Ltd., е посочен в прессъобщенията на компанията като председател на Bizzarrini; Кристофър Шепърд, бивш изпълнителен директор на Aston Martin за Средния Изток, е посочен като главен изпълнителен директор; и Джанет Грийн, бивш директор комуникации в Aston Martin Lagonda, е посочен като главен маркетинг директор.

Тяхното присъствие вдъхва доверие спрямо начинанието, въпреки че от Aston Martin се колебаят заради по-слабите продажби в сравнение с тези на конкурентите по време на пандемията, смята анализаторът на Bloomberg Intelligence Майкъл Дийн.

Забележително е също така, че Паоло Гарела, високоуважаваният италиански инженер, който стои зад модели като Glickenhaus SCG и Aspark Owl чрез своята дизайнерска фирма Manifattura Automobili Torino, също е бил свързан с марката. Според някои източници Гарела е планирал нов концептуален автомобил марка Bizzarrini.

Но към момента Гарела изтъква, че не е ангажиран с обявения от Pegasus Brands проект.

Дори намекът за нова версия на тези изключително колекционерски автомобили е забележителен за онази група елитни купувачи, които харесват автомобили в ценовия диапазон 1-3 млн. долара, същите онези фенове, които залагат на Koenigsegg, Pagani и Hennessey.

Според някои анализатори опасността за марката е свързана с възможността Bizzarrini да се насочи към по-широко достъпни продукти, като тя трябва да заложи на иновациите, за да пребори конкуренцията, представяйки нещо ново в своя бизнес модел.

Днес средната стойност на Bizzarrini 5300 GT Strada в перфектно състояние е 1,2 млн. долара, или тройно по-голяма от тази през 2010 г., споделя Джонатан Клингер, говорител на Hagerty. В същото време средната цена Bizzarrini 5300 GT America в перфектно състояние достига 850 000 долара, или над два пъти и половина стйността на автомобила преди десет години.

През 2015 г. Keno Brothers Fine Automoce Auctioneers постави рекорд с продажбата на Bizzarrini 5300 Strada от 1968 г. за малко над 1 млн. долара, включващи и таксите. Но частният пазар е мястото, където се случват повече от 90% от сделките с Bizzarrini.

Понастоящем една автентична в добро състояние GT 5300 Strada може да се намери за поне 1,5 млн. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:32 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още