Разходката в света на по-малко известните италиански марки автомобили, които получиха щедри финансови инжекции от инвеститори от Близкия Изток и Азия, напомня шпионски филм от 60-те години на миналия век, гледан без звук, пише Хана Елиът за Bloomberg.
Bizzarrini, известна със своите състезателни автомобили Ferrari от средата на миналия век, е поредната марка, поставена на системи с идея за нейното реанимиране. Това е тенденция, която засяга концерна De Tomaso Automobili (известен с модела Pantera от 70-те години на XX век), подкрепен от инвестиционната компания Ideal Team Ventures, и Pininfarina, която току-що представи своя електрически суперавтомобил, подкрепена от Mahindra Group.
На 9 ноември базираната в Лондон Pegasus Brands обяви намерението си да съживи Bizzarrini, въпреки че италианската компания не е произвеждала автомобил от 1969 г. Собственост на кувейтския милиардер Резам Мохамед Ал-Роми Pegasus представлява Aston Martin Lagonda, Rolls Royce Motor Cars и Koenigsegg.
Джанет Грийн, новият главен маркетинг директор в Bizzarrini, заяви в имейл, че корпорацията е закупила марката Bizzarrini от Bizzarrini Ltd. през август 2019 г., като трансакцията включва всички търговски марки, интелектуалната собственост и други активи.
Тази сделка представлява своеобразно дежа вю за малката италианска марка, която е произвела по-малко от 400 автомобила в своята история – точният брой все още подлежи на разгорещени дискусии.
Създадената от Джото Бизарини едноименна марка възниква след решението на дизайнера да напусне Ferrari през 1960 г., когато той и други ключови служители организират протест срещу вътрешната политика на компанията. Започват консултации с други известни италиански марки автомобили, включително с Lamborghini и Iso, чиито състезателни автомобили се превръщат в прототип за първата от неговите коли, Bizzarrini GT 5300 Strada.
Сега поне трима бивши ръководители на Aston Martin подписват с новата компания. Улрих Без, бивш главен изпълнителен директор на Aston Martin Lagonda Ltd., е посочен в прессъобщенията на компанията като председател на Bizzarrini; Кристофър Шепърд, бивш изпълнителен директор на Aston Martin за Средния Изток, е посочен като главен изпълнителен директор; и Джанет Грийн, бивш директор комуникации в Aston Martin Lagonda, е посочен като главен маркетинг директор.
Тяхното присъствие вдъхва доверие спрямо начинанието, въпреки че от Aston Martin се колебаят заради по-слабите продажби в сравнение с тези на конкурентите по време на пандемията, смята анализаторът на Bloomberg Intelligence Майкъл Дийн.
Забележително е също така, че Паоло Гарела, високоуважаваният италиански инженер, който стои зад модели като Glickenhaus SCG и Aspark Owl чрез своята дизайнерска фирма Manifattura Automobili Torino, също е бил свързан с марката. Според някои източници Гарела е планирал нов концептуален автомобил марка Bizzarrini.
Но към момента Гарела изтъква, че не е ангажиран с обявения от Pegasus Brands проект.
Дори намекът за нова версия на тези изключително колекционерски автомобили е забележителен за онази група елитни купувачи, които харесват автомобили в ценовия диапазон 1-3 млн. долара, същите онези фенове, които залагат на Koenigsegg, Pagani и Hennessey.
Според някои анализатори опасността за марката е свързана с възможността Bizzarrini да се насочи към по-широко достъпни продукти, като тя трябва да заложи на иновациите, за да пребори конкуренцията, представяйки нещо ново в своя бизнес модел.
Днес средната стойност на Bizzarrini 5300 GT Strada в перфектно състояние е 1,2 млн. долара, или тройно по-голяма от тази през 2010 г., споделя Джонатан Клингер, говорител на Hagerty. В същото време средната цена Bizzarrini 5300 GT America в перфектно състояние достига 850 000 долара, или над два пъти и половина стйността на автомобила преди десет години.
През 2015 г. Keno Brothers Fine Automoce Auctioneers постави рекорд с продажбата на Bizzarrini 5300 Strada от 1968 г. за малко над 1 млн. долара, включващи и таксите. Но частният пазар е мястото, където се случват повече от 90% от сделките с Bizzarrini.
Понастоящем една автентична в добро състояние GT 5300 Strada може да се намери за поне 1,5 млн. долара.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Урсула и Мерц на крака при белгийския премиер за руските активи
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ Чернобил е повреден от дрон
Празнуваме Никулден, над 200 000 българи черпят днес
Прекроеният Бюджет 2026 е факт, какво предвижда и какво премахнаха?
Времето днес: Значителни валежи, на места в планините - сняг