fallback

Продажбите на PSA се свиват с над 27% през 2020 г. в световен мащаб

Най-голям спад френската автомобилна група отчита в Китай, където продажбите се понижават с 57,7%

12:50 | 14.01.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Продажбите на френския автомобилен производител PSA в световен мащаб се свиват с 27,8% през 2020 г., притиснати от разпространението на коронавируса, което беляза цялата изминала година, съобщава Ройтерс.

Групата заяви, че общите ѝ продажби възлизат на 2,51 милиона автомобила през 2020 г.

От PSA посочват, че продажбите в Европа успяват да се възстановят през втората половина на годината, връщайки се към растеж през четвъртото тримесечие.

„Тази кризисна година предостави възможност за развитие на онлайн продажбите“, се казва в изявление на компанията, която добавя, че целта ѝ е да достигне 100 000 дигитални продажби в Европа до края на 2021 г.

Френският конкурент Renault отчете в понеделник 21,3-процентен спад на глобалните продажби през изминалата година. 

Общо за 2020 г. продажбите на марката Peugeot се свиват с 23% до 1 118 912 автомобила спрямо 1 453 823 превозни средства през 2019 г.

Продажбите на Citroen в глобален план се понижават с 27,5 на сто до 717 190 автомобила през 2020 г. от 989 853 превозни средства за предходната година.

Спадът при Opel/Vauxhall е още по-голям – 35% до 632 687 превозни средства спрямо 973 431 автомобила за 2019 г.

Продажбите през 2020 г. на премиум марката DS се свиват с 29,5% до 43 686 от 61 989 превозни средства през 2019 г.

През изминалата година се подобрява представянето на електрифицираното портфолио на френската група, която вече предлага плъгин хибридни и напълно електрически превозни средства. Към момента PSA предлага на своите клиенти избор между 17 електрически превозни средства, като до края на тази година се очаква концернът да добави още шест модела.

Компанията разчита и на онлайн продажбите, като средно продава по 4000 автомобилна на месец през второто полугодие на 2020 г. чрез интернет. Общо за изминалата година онлайн продажбите достигат 40 000, като за тази PSA си е поставила за цел да достигне 100 000 продадени превозни средства чрез интернет.

PSA

Пазарът в Европа

За 2020 г. PSA отчита 29,7-процентен спад на продажбите въпреки 40-процентния ръст, който групата отчете през втората половина на годината спрямо първото полугодие.

Продажбите на марката Peugeot на европейския пазар се свиват с 24,2% до 907 048 превозни средства, като през декември брандът отчита спад от 6,7% до 118 382 автомобила. При Citroen положението е подобно – годишен спад в размер на 27,9% до 599 446 автомобила и 5-процентно понижение през декември до 72 291 автомобила.

Сред марките на групата Opel/Vauxhall отбелязва най-дълбоко понижение за 2020 г. – 38,3%, докато през декември спадът при марката достига 14,6 на сто.

Френският концерн отчита нарастване на пазарния си дял в региона на Близкия изток и Африка с 2,1 процентни пункта до 7,2%.

В Китай спадовете при продажбите за марките на групата са най-големи. Peugeot отчита свиване на продажбите от 54,5% до 25 604 превозни средства за цялата година въпреки 25,5-процентния ръст през декември.

Продажбите на Citroen и DS (Opel не се предлага в страната – бел.ред.) на най-големия автомобилен пазар в света също се сриват с двуцифрени стойности.

Общите продажби на групата в Китай за 2020 г. се понижават с 57,7 на сто до 45 965 превозни средства.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:07 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още