fallback

Smart измества фокуса си от субкомпактния сегмент към SUV моделите

Новият автомобил на марката ще бъде електрически кросоувър, за чийто дизайн ще отговаря Mercedes-Benz, докато инженерингът ще е дело на Geely

20:39 | 14.01.21 г.

Година след като автомобилният концерн Daimler AG и китайската Zhejiang Geely Holding Group получиха регулаторно одобрение за съвместно производство на интелигентни електрически автомобили в Китай, Smart, част от портфолиото на германския производител, разкри, че първият ѝ нов модел ще бъде SUV (sport utility vehicle).

Автомобилът, който трябва да се появи през следващата година, ще бъде изграден върху архитектурата на Geely Sustainable Experience Architecture (SEA), която също ще бъде в основата на превозните средства на едноименната марка, споделя за Automotive News Europe Даниел Лесков, вицепрезидент по глобалните продажби в Smart. 

SEA архитектурата ще бъде използвана за най-малко още един модел Smart, който също ще бъде SUV, добавя Лесков.

Новите планове на марката подчертават промяната в имиджа ѝ от бранд за малки и компактни автомобили към по-големите и луксозни превозни средства.

„Дължината на превозното средство вече не е решаващ фактор за нас…предефинираме изискванията за Smart“, изтъква Лесков. SUV автомобилът ще е "моментално разпознаваем като Smart" ще има "суперкомпактни" екстериорни размери, комбинирани с умно използване на вътрешното пространство, посочва още той.

Въпреки изместването на фокуса на Smart към луксозния сегмент, моделите на марката няма да „изяждат“ от дела на компактната гама на Mercedes-Benz, водещата марка под чадъра на Daimler.

"Ние оставаме достъпна марка за нашите клиенти", подчертава Лесков.

За дизайна на новата машина ще отговаря именно Mercedes-Benz, докато инженерингът и техническите разработки ще са дело на Geely. Електрическият кросоувър ще се произвежда в Китай, като местният пазар ще е основен фокус. Лесков обещава обаче, че колата да стигне и до европейските пазари, като компанията ще се погрижи да бъде достатъчно сигурен и надежден, за да получи 5 звезди за безопасност от Euro NCAP.

В публикация в LinkedIn Лесков заяви, че фокусът на Smart ще остане върху градската мобилност.

Все още не са обявени ключови спецификации, но най-голямата и модерна версия на SEA ще може да поддържа електромобили с пробег от над 700 километра с едно зареждане на батерията и следващо поколение технологии за автономно шофиране.

В случая на Smart SUV пакетът батерии ще е доста по-скромен, като се очаква те да осигуряват до около 320 км пробег, с което успешно да се противопостави на електромобилите на френския концерн PSA, изградени на платформата e-CMP.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:33 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още