Година след като автомобилният концерн Daimler AG и китайската Zhejiang Geely Holding Group получиха регулаторно одобрение за съвместно производство на интелигентни електрически автомобили в Китай, Smart, част от портфолиото на германския производител, разкри, че първият ѝ нов модел ще бъде SUV (sport utility vehicle).
Автомобилът, който трябва да се появи през следващата година, ще бъде изграден върху архитектурата на Geely Sustainable Experience Architecture (SEA), която също ще бъде в основата на превозните средства на едноименната марка, споделя за Automotive News Europe Даниел Лесков, вицепрезидент по глобалните продажби в Smart.
SEA архитектурата ще бъде използвана за най-малко още един модел Smart, който също ще бъде SUV, добавя Лесков.
Новите планове на марката подчертават промяната в имиджа ѝ от бранд за малки и компактни автомобили към по-големите и луксозни превозни средства.
„Дължината на превозното средство вече не е решаващ фактор за нас…предефинираме изискванията за Smart“, изтъква Лесков. SUV автомобилът ще е "моментално разпознаваем като Smart" ще има "суперкомпактни" екстериорни размери, комбинирани с умно използване на вътрешното пространство, посочва още той.
Въпреки изместването на фокуса на Smart към луксозния сегмент, моделите на марката няма да „изяждат“ от дела на компактната гама на Mercedes-Benz, водещата марка под чадъра на Daimler.
"Ние оставаме достъпна марка за нашите клиенти", подчертава Лесков.
За дизайна на новата машина ще отговаря именно Mercedes-Benz, докато инженерингът и техническите разработки ще са дело на Geely. Електрическият кросоувър ще се произвежда в Китай, като местният пазар ще е основен фокус. Лесков обещава обаче, че колата да стигне и до европейските пазари, като компанията ще се погрижи да бъде достатъчно сигурен и надежден, за да получи 5 звезди за безопасност от Euro NCAP.
В публикация в LinkedIn Лесков заяви, че фокусът на Smart ще остане върху градската мобилност.
Все още не са обявени ключови спецификации, но най-голямата и модерна версия на SEA ще може да поддържа електромобили с пробег от над 700 километра с едно зареждане на батерията и следващо поколение технологии за автономно шофиране.
В случая на Smart SUV пакетът батерии ще е доста по-скромен, като се очаква те да осигуряват до около 320 км пробег, с което успешно да се противопостави на електромобилите на френския концерн PSA, изградени на платформата e-CMP.


19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Протестите разклащат управлението, но не и твърдите електорати на ГЕРБ и ДПС
Джигитът, карал с 300 км/ч на Околовръстното, е открит в чужбина
ГЕРБ внесе предложението за закриване на комисията "Сорос" в парламента
След Пеевски и Коцев: Максим Генчев проси пари за "Карадажата" и от Мирчев
Два месеца преди игрите: Олимпийският огън беше запален в Рим