fallback

Toyota повиши с над 50% прогнозата си за годишната печалба

Японският концерн очаква да продаде 9,73 милиона автомобила в рамките на тази година

10:04 | 10.02.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Японският производител на автомобили Toyota Motor Corp повиши прогнозата си за своята годишна печалба с 54% до рекордните 19 млрд. долара. Концернът повиши и целта за продажбите на превозни средства, тъй като глобалното търсене, водено от пазара в Китай, се възстановява от нанесените от коронавируса щети, съобщава Ройтерс. 

За разлика от други автомобилни концерни, включително местните конкуренти Nissan Motor и Honda Motor, които трябваше да намалят производството заради недостига на чипове, най-големият производител на автомобили в света по пазарен дял заяви, че повишава производството.

Автомобилната индустрия се сблъска в края на миналата година с недостига на чипове, който в някои случаи се задълбочава от санкциите на предходната американска президентска администрация срещу китайските производители на чипове.

Но производителят на кросоувъра RAV4 и хибрида Prius заяви, че очаква да продаде 9,73 милиона автомобила в рамките на тази година, което е с 3,3% повече спрямо предходната прогноза от 9,42 милиона превозни средства.

От Toyota посочват, че не очакват в близко бъдеще недостигът на чипове да повлияе върху производствените ѝ обеми, въпреки, че съществуват рискове с този проблем.

„Според някои този недостиг може да продължи до лятото. Но това може и да не се случи, като проблемът може да бъде решен на по-ранен етап“, посочва финансовият директор на концерна Кента Кон.

Японският концерн очаква да постигне оперативна печалба от 2 трлн. йени (19,13 млрд. долара) през настоящата фискална година, приключваща на 31 март. В това отношение прогнозата на компанията е значително по-висока от очакванията на анализаторите за печалба от 1,542 трлн. долара.

Toyota заяви, че оперативната ѝ печалба за тримесечието, завършило в края на декември, е нараснала до 987,9 млрд. йени, което е повече от прогнозата на анализаторите за 565,51 млрд. йени, според данни на Refinitiv.

Интересът към хибридите на Toyota в Европа помогна на компанията да увеличи своя пазарен дял. След като две поредни години Volkswagen заемаше първото място по продажби в света, през 2020 г. японският концерн успя да измести своя германски конкурент, завръщайки се на лидерската позиция.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:45 | 11.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още