fallback

Ограниченията за влизане в Германия помрачават местното автомобилно производство

Затварянето на граничните пунктове с Чехия и австрийски Тирол заради коронавируса може да прекъсне доставките на автомобилни компоненти за германските концерни

23:00 | 15.02.21 г. 5
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Свързаните с коронавируса ограничения за влизане в Германия от Чехия рискуват да прекъснат доставките за автомобилните компании в най-голямата икономика в Европа, което от своя страна ще наруши допълнително производството, засегнато вече от глобалния недостиг на полупроводници за автомобилни чипове, предупреждава германската Асоциация на автомобилните производители (VDA), цитирана от Bloomberg. 

От неделя (14 февруари) единствено германски граждани и жители на страната имат правото да влизат в Германия през Чехия и австрийската провинция Тирол, където продължават да бушуват новите огнища на коронавирус.

Заводите на германските концерни BMW AG и Volkswagen AG в Бавария и Саксония зависят от автомобилните части, внасяни от Чехия, която доставя около една трета от своите превозни средства и компоненти за Германия. Ограниченията за влизане и закъсненията могат да нарушат веригите на доставка, което може да доведе до спиране на автомобилното производство за известно време.

Германия е в състояние на повишена готовност относно новите по-заразни щамове на коронавируса, докато постепенно премахва ограничителните мерки. Миналата седмица канцлерът Ангела Меркел предупреди, че агресивните мутации на вируса рано или късно ще преодолеят опитите на страната да овладее пандемията и ще заличат постигнатия напредък в това отношение.

Фабриките на BMW работят нормално от понеделник сутринта, като разполагат с достатъчно части, споделя говорител на концерна. В същото време VW заяви, че в момента не изпитва производствени проблеми заради ограниченията за влизане в страната.

Според изчисления на консултантската компания LMC недостигът на полупроводници коства на автомобилната индустрия по света най-малко 450 000 автомобили загубена продукция само през януари и февруари.

LMC прогнозира, че глобалното автомобилно производство ще спадне с 10 на сто през първото тримесечие, което представлява задълбочаване на проблема в сравнение с прогнозата за 5-процентен спад, направена през декември. Това ще доведе до обща загуба от 1,1 млн. превозни средства, изтъква управляващият директор на LMC Пит Кели, като от общия брой 600 000-700 000 загубени автомобила ще се дължат на недостига на чипове, а останалата част – на подновените национални блокади, свързани с коронавируса.

В същото време от IHS Markit прогнозират, че 672 хил. превозни средства продукция ще бъде загубена през първото тримесечие заради проблема с автомобилните чипове.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:56 | 11.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още