fallback

Volkswagen търси обезщетение за "Дизелгейт" от бившия си изпълнителен директор

Германската група обвинява Мартин Винтеркорн и бившия шеф на Audi Рупърт Щадлер, че не са успели да изяснят ситуацията около дизеловите коли в Северна Америка

15:22 | 26.03.21 г.

След повече от пет години, откакто се разрази скандалът „Дизелгейт“, германската автомобилна група Volkswagen предявява иск за обезщетение срещу тогавашния главен изпълнителен директор Мартин Винтеркорн и бившия ръководител на Audi Рупърт Щадлер, съобщава Handelsblatt. 

Надзорният съвет на най-големия производител на автомобили в Европа и втори в глобален план след Toyota ще вземе решение в петък по темата, след като адвокатите, след години на разследване на произхода и отговорността за проблемите около манипулираните емисии на дизеловите автомобили на компанията, са стигнали до заключението, че тогавашното ръководство е нарушило задължението си за щателна проверка съгласно закона за акционерните дружества.

След извършените разследвания надзорният съвет на Volkswagen е убеден, че тогавашният председател на борда на директорите Винтеркорн не е успял незабавно и изчерпателно да изясни предисторията на употребата на нерегламентирани софтуерни функции при дизеловите модели, продавани в Северна Америка между 2009 г. и 2015 г. по време на изслушването му на 27 юли 2015 г. Освен това Винтеркорн не е успял да гарантира, че въпросите, зададени от американските власти в този контекст, са получили бърз и правдив, както и пълен отговор.

Бившият шеф на Audi Щадлер от друга страна е нарушил задълженията си, като не е гарантирал, че големите дизелови двигатели, разработвани тогава от дъщерно дружеството дружество на Volkswagen, са били изследвани за неправомерни софтуерни функции след 21 септември 2016 г.

Скандалът „Дизелгейт“ от есента на 2015 г., е разкрит почти случайно от студенти от Университета в Западна Вирджиния. Към учебното заведение има институт за изследване на отделяните във въздуха вредни емисии. Студентите практикуват във въпросния Център за алтернативни двигатели с вътрешно горени и емисии, където замерват двигателите на различни леки и тежкотоварни автомобили. Те се натъкват на превозни средства, произведени от Volkswagen, при които техническите спецификации не отговарят на реалността. Данните стигат до Американската агенция за опазване на околната среда, която предприема редица тестове, от които става ясно, че германската група е използвала в автомобилите си софтуер за манипулация на данните за вредните емисии.

В рамките на няколко дена кризата придобива световни мащаби и редица страни обявяват, че започват проверки. Цената на акциите на Volkswagen се срива, изпълнителният директор Мартин Винтеркорн подава оставка, като в същото време започва глобална сервизна акция, обхващаща стотици хиляди автомобили.

Наказателните такси и глоби, които Volkswagen е платила до момента за „Дизелгейт“, достигат 21 млрд. евро.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:57 | 11.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още