Японският автомобилен производител Toyota Motor Corp., най-големият в света по пазарен дял, сигнализира за промяна в позицията си към изменението на климата, заявявайки, че ще постигне по-голяма прозрачност по отношение на мерките, които предприема в това отношение, тъй като е изправен пред засилен натиск от страна на екоактивисти и инвеститори, съобщава Ройтерс.
Концернът се сблъсква с множество критики, след като застана на страната на администрацията на американския президент Доналд Тръмп през 2019 г., която се опитваше да забрани на щата Калифорния да определя собствени правила относно емисиите на парникови газове и горивната ефективност.
Toyota ще преразгледа своя ангажимент, за да потвърди, че е в съответствие с дългосрочните цели на Парижкото споразумение за климата, подписано през 2015 г., изтъква японската компания, добавяйки, че действията ще бъдат обявени до края на тази година.
Автомобилният производител допълва, че ще се стреми да предостави повече информация на акционерите относно усилията му за постигане на въглероден неутралитет.
Четири фонда, управляващи активи за около 235 милиарда долара, притискат Toyota преди годишното събрание на акционерите през юни, за да се ангажира по-сериозно с борбата срещу изменението на климата.
„Този ход не трябва да бъде упражнение по ПР, а да се определи ясен край на лобизма срещу усилията по отношение на климата“, посочва Йенс Мунк Холст, главен изпълнителен директор на датския пенсионен фонд AkademikerPension.
Неопределени климатични действия
AkademikerPension ще обмисли изготвянето на резолюция на акционерите, която да бъде представена на годишното общо събрание през следващата година, ако "Toyota не изпълни ангажимента си", добавят от фонда.
Организацията ще обмисли продажбата на своите активи в Toyota, ако не бъде постигната промяна.
Според Мунк Холст японският концерн многократно е „подкопавал“ усилията за справяне с климатичната криза, включително чрез противопоставянето си срещу решението на британското правителство да забрани продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили от 2030 г.
Други инвеститори в Toyota, които призовават за по-ясен климатичен ангажимент, са Church of England Pensions Board, шведската AP7 и норвежката Storebrand.
С нарастващия натиск върху автомобилните производители да относно редуцирането на емисиите, Toyota също се опитва да произвежда електромобили, които могат да се конкурират в световен мащаб с тези на водещите имен в сектора.


Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода днес в събота
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Империята на китайските пристанища, част 1
Империята на китайските пристанища, част 3
Fitch понижи перспективата за Унгария до „негативна“ заради предизборния бюджет
Новата стратегия за сигурност на Тръмп атакува съюзниците, а не враговете на САЩ
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри
БСП включи задна скорост, остава в управлението
Земетресение разлюля Румъния тази сутрин
преди 4 години да преразглеждат и да скиват как се пали Теслата от воле при среща с дърво .... мое па Тоягите се научат да праят дизелаци знае ли човек .... :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар