Планираният завод за клетки за батерии на германската автомобилна марка Opel в Кайзерслаутерн, Германия, ще може да снабдява с батерии до 500 хил. превозни средства годишно, след като бъде въведен в експлоатация, каза главният изпълнителен директор на концерна Микаел Лошелер, цитиран от Automotive News Europe.
Фабриката е част от съвместното предприятие между компанията майка на Opel Stellantis и енергийната компания Total, наречено Automotive Cells Company. Очаква се съоръжението да бъде въведено в експлоатация през 2025 г.
Друга подобна фабрика във Франция ще започне работа през 2023 г. с първоначален капацитет от 8 гигаватчаса.
Съоръженията ще доставят батерии за марките под чадъра на Stellantis, както и за други компании.
Планираният пълен капацитет на всяка от двете фабрики ще бъде 24 гигаватчаса, изтъкват от Automotive Cells Company, като има възможност той да бъде увеличен до 32 гигаватчаса.
Очаква се във фабриката в Кайзерслаутерн да работят 2000 души при пълна експлоатация.
Успешният преход към електрификация „изисква време и пари“, изтъква Лошелер.
Двете фабрики са част от новата вълна от планове за изграждане на подобни съоръжение на различни места в Европа, тъй като търсенето на електромобили в региона продължава да нараства. По-голямата част от производството на клетки в момента се базира в Азия. Наскоро Volkswagen Group обяви, че се ангажира да изгради шест фабрики за клетки в Европа.
Общата инвестиция за двете фабрики на Stellantis възлиза на 5 млрд. евро. От нея 26% ще бъдат предоставени от правителствата на Франция и Германия.


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт