fallback

Без заводи за батерии Великобритания ще загуби автомобилното си производство

Без промяна в политиките до 2040 г. страната ще се сблъска с недостиг на капацитет в размер на 95 гигаватчаса, предупреждава HSSMI

17:38 | 14.05.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Великобритания и автомобилната индустрия в страната се сблъскват с огромно предизвикателство в лицето на плана на правителството на премиера Борис Джонсън за забрана на продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили от 2030 г., както и с очертаващия се недостиг на местни производствени мощности за батерии, докато светът се насочва към електрическите превозни средства, пише Electric and Hybrid Vehicle Technology International.

Доклад на консултантската компания HSSMI подчертава спешната необходимост Великобритания да изгради повече „гигафабрики“ за батерии, като дружеството прогнозира, че до 2040 г. в страната ще има дефицит на повече от 95 гигаватчаса (ГВтч) производство на клетки за батерии, необходими за поддържане на местното търсене на електромобили. Според най-мрачния сценарий на проучването Обединеното кралство може потенциално да загуби своето производство на автомобили. 

„Електрификацията увеличава търсенето на клетки и пакети, захранващи електрическите превозни средства“, коментира Аксел Биндел, изпълнителен директор на HSSMI. „Това е особено видно във Великобритания. До 2040 г. (страната) ще има нужда от 140 ГВтч допълнителен капацитет за производството на батерии, еквивалентен на пет гигафабрики. Понастоящем страната разполага само с 3 ГВтч капацитет, а до 2030 г. са планирани още 45 ГВтч, като тук остават още над 95 ГВтч, които ще са необходими за прогнозираното търсене", добавя Биндел.

HSSMI съветва световните производители на оригинално оборудване (OEM) и доставчици от първи ред относно проектирането на производствени предприятия, оптимизиране на производствената ефективност и въвеждане на принципите на кръговата икономика.

Великобритания  е изправена пред редица предизвикателства, включително пред липсата на квалифицирани техници в процесите на производство на клетки и наличието на критични суровини, както и на високи производствени разходи. Инвестирането в нови производствени мощности за батерии и намаляването на предизвикателствата във веригите на доставка може да облекчи много от тези проблеми, но индустрията трябва да действа бързо.

„През последните три години HSSMI работи по проекти за производство на клетки и гигафабрики и съществуващите ни знания ни позволяват да подпомогнем OEM при по-бързото отваряне на тези нови съоръжения“, изтъква Робин Фостър, част от ръководството на HSSMI. „Обикновено изграждането на гигафабрика може да отнеме до пет години, докато бъде въведена в експлоатация. Търсенето на производство на клетки за батерии обаче се очаква да нарасне през следващите четири до пет години. Нашият опит в проектирането, производството и комерсиализацията на клетки може драстично да ускори това, да не говорим за нашата мрежа, в която влизат някои от най-големите заинтересовани страни в бранша, което ни приближава стъпка по-близо до създаването на напълно оформена верига на доставка", добавя той.

Обединеното кралство трябва да използва и комерсиализира богатството от нови технологии при батериите на местно ниво. Обикновено една нова технология получава търговска реализация в рамките на 10 години от първите проучвания, изтъкват от HSSMI.

Вече се очертават тенденции при автомобилните производители на оригинални продукти, които си партнират с производителите на клетки и влизат в съвместни предприятия. Това позволява на автомобилните производители да премахнат рисковете от веригите на доставка. HSSMI вярва, че е наложително за Обединеното кралство да привлече и развие голям производствен капацитет, за да намали риска местните производители да потърсят други страни за своите операции.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:27 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още