fallback

Продажбите на компактни коли в Европа се понижават с 10% през първото тримесечие

Volkswagen увеличава дела си на пазара за компактни автомобили от 35% през първото тримесечие на 2020 г. на 38,7%

21:18 | 17.05.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Продажбите на компактни автомобили в Европа спадат с 10% през първото тримесечие на 2021 г. въпреки стабилния цялостен пазар в региона. С малко под 467 хил. доставки сегментът сега съставлява едва 15,3% от европейския автомобилен пазар спрямо 17,1% през първото тримесечие на 2020 г., съобщава Carsalesbase.

Volkswagen Golf може вече да не е най-продаваният автомобил в Европа, но все още е на върха в класацията на компактните автомобили, въпреки 22-процентния спад в продажбите и понижението на пазарния му дял от 1,8 процентни пункта.

Неговият брат по сегмент и производител Skoda Octavia затвърждава своята втора позиция с ръст на продажбите от 6%, прибавяйки 1,5 процентни пункта към пазарния си дял. 

Ford Focus пада до 7 място, позволявайки на Toyota Corolla да влезе в топ 3 за първи път, въпреки 12-процентния спад на продажбите. Focus все още е на четвърто място сред масовите модели, точно пред Seat Leon.

Peugeot 308, който скоро ще бъде обновен, отчита спад на продажбите в размер на 17%, докато търсенето на Renault Megane расте с 14%, благодарение на добавянето на хибридната версия на модела.

Продажбите на Kia Ceed намаляват с 13%, а тези на Opel/Vauxhall Astra се свиват с 26 на сто.

Електрическият модел Volkswagen ID.3 успява да намери място в топ 10 при най-популярните компактни автомобили. С негова помощ Volkswagen Group увеличава дела си в компактния клас от 35% през първото тримесечие на 2020 г. на 38,7%, докато. Делът на Stellantis остава на ниво от 12,3%.

Продажбите на Hyundai i30 спадат с 14%, докато новият Citroën C4 дебютира на 16-о място, точно пред Skoda Scala.

Fiat Tipo е най-големият губещ в топ 20, отчитайки спад от 40%, докато Nissan Leaf отчита ръст на продажбите от 5 на сто.

Други големи губещи са Mazda3 със спад от 35% и Honda Civic, където понижението достига 51%.

Луксозната част от сегмента представлява 26,3% от общите продажби на компактни автомобили в Европа, което е с 2,9 процентни пункта повече спрямо първото тримесечие на 2020 г.

Mercedes-Benz A-Class запазва своя дял, задържайки се на четвърто място. Продажбите на Audi A3 нарастват с 40%, а моделът заема пето място, благодарение на новото поколение.

Търсенето на Mercedes-Benz CLA се свива с 24%, докато това на BMW 2-Series Coupe & Convertible нараства с 83% благодарение на добавянето на Gran Coupe.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:49 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още