fallback

Renault изгражда производствен хъб в Северна Франция с капацитет от 400 хил. коли

Обединеният завод, известен като Renault ElectriCity, ще доведе до създаването на 700 нови работни места, разпределени в различните обекти

18:12 | 09.06.21 г.

Френският автомобилен концерн Renault заяви, че ще комбинира три от своите заводи в Северна Франция, за да образува производствен хъб за електрически автомобили, като това ще понижи производствените разходи и ще осигури годишен капацитет от 400 хил. превозни средства до 2025 г.

Обединеният завод, известен като Renault ElectriCity, ще доведе до създаването на 700 нови работни места, разпределени в различните обекти, в които в момента работят близо 5000 души, до средата на десетилетието, изтъкват от концерна, цитирани от Ройтерс. 

Автомобилният производител, който се стреми да произвежда по-малко на брой и по-рентабилни превозни средства под ръководството на изпълнителния директор Лука де Мео, е изправен пред силна конкуренция на пазара на електрически автомобили, област, в която стартира по-рано от редица свои съперници, но беше изпреварен от Volkswagen.

Планът на Renault да обособи производствен хъб е подкрепен от всички работнически организации на компанията, изтъкват от концерна.

Ще бъдат преразгледани и някои трудови договори, като работният график ще бъде променен от 39 часа на 35 часа седмично, споделя Лучано Биондо, ръководител на новия индустриален хъб.

Renault се стреми да намали разходите, включително чрез съкращения на работните места, тъй като се опитва да повиши своята рентабилност.

Електрическите автомобили остават по-скъпи за производство от традиционните превозни средства. Renault иска да намали производствените разходи до 3-4 процента от продажната цена на автомобилите, но остава далеч от тези нива, добавя Биондо.

През първото тримесечие приходите на френския концерн неочаквано се свиха с 1,1% до 10 млрд. евро, тъй като компанията изостава от своите европейски конкуренти при възстановяването от пандемията от коронавирус.

Зависимостта на Renault от европейския пазар и портфолиото му, доминирано от автомобили за масовия пазар, затрудняват възстановяването му от щетите, които пандемията нанесе през 2020 г.

Продажбите на автомобили в Европа се възстановяват по-бавно, отколкото тези в Китай, където Renault не разполага с толкова силно присъствие, колкото германските концерни Volkswagen AG, BMW и Daimler. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:34 | 11.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още