Бившият главен изпълнителен директор Мартин Винтеркорн и трима други бивши топ мениджъри, заедно със своите застрахователни компании, ще плащат рекордно обезщетение на Volkswagen заради известния скандал Дизелгейт. Според окончателното споразумение са договорени общо почти 288 млн. евро, предава DPA.
Голяма част от общата сума се дължи на специализирана застраховка за мениджърите. Бившият изпълнителен директор лично ще заплати 11,2 милиона евро. Бившият шеф на Audi и член на борда на VW Рупърт Щадлер трябва да преведе сам 4,1 милиона евро. При него и Винтеркорн става въпрос за нарушаване на закона за надлежна проверка на акционерните дружества.
Бившият член на борда на Porsche Волфганг Хац също допринася с 1,5 милиона евро, а сумата за бившия мениджър на Audi Щефан Книрш е един милион евро. Има и допълнителни осигурителни обезщетения, които са много над личните суми. Според VW те възлизат на общо 270 милиона евро. В допълнение към адвокатите на бившите мениджъри в преговорите са участвали и над 30 застрахователи. Както личните плащания, така и осигуреното покритие ще доведат до "най-високата сума, която такъв консорциум някога е плащал в Германия", поясняват преговарящите.
Основното решение да привлече Винтеркорн и някои от неговите колеги към Дизелгейт и да поемат финансова отговорност е взето в края на март. Сега обаче излизат и подробностите. VW също така е поискала компенсация от бившия ръководител на разработките Улрих Хакенберг. Той обаче не е бил "готов да постигне споразумение", поради което срещу него сега трябва да бъдат подготвени "правни стъпки".
Договорените плащания, които са обсъдени извън граждански или наказателноправни процеси, биха могли да сложат временен край на продължаващите с години обработки на индивидуални отговорности в рамките на скандала.
Общото събрание, предвидено за 22 юли, все още не е одобрило договорките. Допълнителни въпроси обаче трябва да бъдат изяснени пред самите съдилища в текущи или предстоящи производства. След манипулацията с азотен оксид при дизелови двигатели в САЩ през есента на 2015 г. започнаха производства по целия свят. Досега аферата струва на VW над 30 млрд. евро.
Относително рано Volkswagen призна пред Министерството на правосъдието на САЩ, че по същество е виновна за измамата на клиенти и власти. Надзорният съвет обаче също така възложи на адвокатската кантора Gleiss Lutz да разследва вътрешнофирмените процеси в периода преди аферата. Този преглед продължи повече от пет години. Винтеркорн уверяваше, че преди обвиненията да станат известни, той винаги се е държал коректно.


Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска
НА ЖИВО: Теглят жребия за Мондиал 2026
Каква е тайната на дълголетието на Дик Ван Дайк?
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец