fallback

Глобалните продажби на Renault нарастват с близо 19% през първото полугодие

Едноименната марка отчита 901 500 продажби, като Европа представлява 59% от свеновните регистрации на бранда

16:27 | 16.07.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Световните продажби на френската автомобилна група Renault нарастват с 18,7% през първата половина на годината в сравнение със същия период на 2020 г., като регистрациите на нови автомобили от едноименната марка се увеличават с 18,5%, докато тези на Dacia отчитат 24,5-процентен ръст, съобщава Automotive News Europe.

Продължаващото негативно въздействие на коронавируса и стратегията на главния изпълнителен директор на Renault Лука де Мео за подобряване на рентабилността за сметка на обемите оказват ефект върху растежа на компанията, посочва френският концерн. 

Въпреки впечатляващите ръстове продажбите на Renault остават доста под нивата преди пандемията.

„В среда, все още помрачена от пандемията от COVID-19, Renault Group продаде 1 422 600 превозни средства през първата половина на 2021 г., което е с 18,7% повече спрямо 2020 г., но отчита спад от 24,2% спрямо първата половина на 2019 г.“, изтъкват от Renault.

Марката Renault регистрира 901 500 продажби, като Европа представлява 59% от глобалните регистрации на бранда, докато петте най-големи европейски пазара (Франция, Германия, Испания, Италия и Великобритания) представляват 40 на сто от всичките му продажби.

Ръстът на продажбите на Renault в Европа достига 13,2%. В сравнение с първата половина на 2019 г. продажбите на марката Renault се свиват с 26,7%.

Продажбите на европейския пазар на SUV Capture нарастват с около 50 на сто до 94 202 броя. Регистрациите на Clio се увеличават с 12% до 110 576 броя. Компактният SUV Arkana, който дебютира на Стария континент, отчита 8533 продажби, от които половината представляват изцяло хибридни версии. Продажбите на изцяло електрическия Twingo ZE достигат 11 542 броя.

Renault заяви, че 25% от всички продажби в Европа през първото полугодие представляват хибридни модели.

Според концерна моделите с по-висок марж се продават по-добре, което позволява на Renault да повиши своята възвръщаемост.

Според групата е трудно да се оцени въздействието върху операциите ѝ на глобалния недостиг на чипове.

Силна страна на производителя остават лекотоварните търговски автомобили. Продажбите от сегмента в Европа достигат 159 509 броя, което представлява ръст за Renault от 46 на сто.

Продажбите на Dacia през първото полугодие се свиват с 29% до 262 814 броя спрямо 2019 г. В Европа регистрациите на изцяло електрическия Spring достигат 2628 броя, като само за юни те са 1699 броя. Продажбите на новото поколение Sandero са нараснали с 23% до 84 525 броя.

Франция остава пазар No1 за  групата с 287 601 продажби, но пазарният ѝ дял там намалява с 2,5 процентни пункта. Русия е вторият по големина пазар на концерна с 270 285 продажби, като пазарният ѝ дял там нараства с 0,8 процентни пункта пазарен.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:39 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още