Германската автомобилна група Daimler AG ще инвестира над 40 млрд. евро между 2022 и 2030 г. за разработване на напълно електрически превозни средства, а от 2025 г. всички нови платформи за превозни средства ще се използват само за електрически автомобили, съобщава Ройтерс.
Собственикът на лидера при луксозните автомобили Mercedes-Benz също планира да изгради осем нови завода за батерии, с които ще подсигури производството на електромобили.
Mercedes планира да електрифицира напълно своята продуктова гама до 2030 г., изтъкват още от Daimler, въпреки че не се посочва краен срок за спиране на продажбите на нови бензинови и дизелови автомобили.
„Трябва да се дистанцираме от дебата за това докога ще изградим последния автомобил с двигател с вътрешно горене, защото той не е от значение“, посочва главният изпълнителен директор на групата Ола Калениус. „Въпросът е колко бързо можете да се приближите до 100% електрификация и върху това трябва да се фокусираме“, добавя той.
Daimler заяви, че от 2025 г. компанията очаква делът на изцяло електрически и хибридни електрически автомобили да достигне 50% от глобалните продажбите, което изпреварва предишната прогноза с хоризонт от 2030 г.
През 2025 г. производителят на автомобили ще пусне три електрически платформи - една за леки автомобили, една за микробуси и една за високопроизводителни превозни средства.
Daimler ще придобие и британската фирма YASA Limited, за да ѝ помогне да разработи високопроизводителни електрически двигатели.
По-рано тази седмица Daimler заяви, че растежът в началото на годината на Mercedes-Benz ще бъде заличен от глобалния недостиг на полупроводници, който ще се задълбочи през втората половина на годината.
Новата прогноза за продажбите на Mercedes премахва годишния ръст, като германският производител очаква нивото на доставките да бъде подобно на това от миналата година.
„Цялата индустрия в момента се бори със забавянията при доставките, които за съжаление засягат и нашите клиенти“, посочва Ола Калениус. „Правим каквото можем, за да сведем до минимум въздействието“, добавя той.
Тази година Mercedes прибави още един електромобил към своята гама – седана EQS, по-зелената версия на флагмана S-Class, тъй като традиционните автомобилни концерни се ангажират да електрифицират портфолиото си и да се конкурират по-успешно с Tesla, който е глобален лидер в сегмента.


Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан
преди 4 години Автоваз приключиха , сега правят Дачия отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години кво се смееш, автоваз са единствената фирма която прави коли способни да надживеят собственика си... защото умират млади :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години импе , имаш ли акции на звездната марка ... ?! време да разпродаваш . и тия по пътя на теслата тръгнаха , сигурно и субсидии ще искат ... автоваз само остава стожер на истинските мъже , от 50 години правят един и същи автомобил , железни са ... !! отговор Сигнализирай за неуместен коментар