Тримесечните резултати, които Continental представи този четвъртък, са впечатляващи на пръв поглед. С приходи от 9,9 милиарда евро листната на Dax компания постигна марж на оперативната печалба от 7,2 процента. Свободният паричен поток се увеличава на годишна база с 2,2 милиарда евро до 327 млн. евро. Но при по-внимателно разглеждане става ясно, че остава сериозен проблем: бизнесът на бъдещето - с автомобилни компоненти, сензори и софтуер.
Развитието на автономното шофиране и софтуера за автомобили всъщност трябва да стимулира маржа на Conti в бъдеще. Но отделът „Automotive Technologies“ беше далеч от това през второто тримесечие и дори отчете загуба през последните три месеца. С тримесечните си приходи от малко под 3,8 милиарда евро маржът от EBIT спадна до минус два процента.
През цялата първа половина на годината маржът възлиза на оскъдните 0,8 процента - въпреки че подразделението сви инвестициите като цяло от 5,8 на 4,6 процента от приходите в сравнение с предходната година. В четвъртък акциите на Continental бяха на червено с почти 2,5 процента.
Шефът на Continental Николай Зетцер обвинява кризата с чиповете, наред с други неща, за слабия резултат в основния бизнес. „След вече потиснато начало на годината продължаващият дефицит на полупроводници, както се очакваше, сериозно забави производството на автомобили през второто тримесечие", каза Зетцер в четвъртък. „Като цяло затрудненията при чиповете и нарастващите цени на суровините ще натоварят автомобилната индустрия през 2021 г.“.
Тъй като дефицитната стока – чипове, се транспортиратчастично по въздуха с каргосамолети, за да се поддържат веригите за доставки на автомобилната индустрия, то и допълнителните транспортни разходи тежат върху резултата. През настоящата година групата очаква допълнителна тежест в размер на до 200 млн. евро. През първите шест месеца на годината разходите за това вече достигнаха 110 млн. евро.
Това важи преди всичко за подразделението Automotive Technologies, което е силно зависимо от чиповете. По-високите разходи за научноизследователска и развойна дейност в областта на автоматизираното шофиране до 200 млн. евро също оказват негативно влияние върху резултата. Освен това след отделянето на подразделението за двигатели Vitesco ще има еднократен счетоводен ефект от 80 милиона евро.
Високопечелившият бизнес с индустрията и гумите
Vitesco, от друга страна, се справи значително по-добре от автомобилното подразделение. Воден, наред с други неща, от високото търсене на електромобилност, маржът на EBIT се повиши до 6,4 % през второто тримесечие. През предходната година възлезе на малко под минус 22 %. Приходите са се увеличили с почти 62 процента.
Фактът, че Conti все още се представя добре през второто тримесечие, се дължи на силния ѝ гумен и индустриален бизнес. Възходът на световната икономика се отразява в резултата. С приходи в размер на над 4,3 милиарда евро отделът Rubber Technologies генерира марж на оперативната печалба от над 14 %. По-специално бизнесът с гуми ускорява печалбата на подразделението.
Ето защо за цялата година Conti увеличава целите си за Rubber Technologies. Вместо до 17,5 милиарда евро, компанията сега очаква приходи от продажби до 17,8 милиарда евро за текущата година. Коригираният EBIT марж вече може да достигне стойност до 13 процента вместо 12,5 на сто.
По-високите цени на суровините, например за синтетичен и естествен каучук, които Conti очаква да са до 500 милиона евро тази година, едва ли ще променят оптимистичната прогноза.
Положението обаче е различно с прогнозата за основния бизнес. Тук Conti очаква продажби само от 16 до 16,5 милиарда евро вместо първоначално планираните 16 до 17 милиарда евро. По отношение на печалбата доставчикът вижда потенциал за марж от максимум един процент. Преди това Conti очакваше до два процента.
Като цяло концернът се стреми към марж на печалба от 6,5% до 7% за текущата година с продажби от 33,5 до 34,5 милиарда евро. Подразделението Vitesco, което ще бъде отделено през септември и ще стане публично дружество като независима компания, вече е премахнато от сметките.


Виц на деня - 18 декември
Мачовете по ТВ днес (18 декември)
Без ток във Варна на 18 декември 2025
Времето във Варна на 18 декември 2025
18 декември е определен за Международен ден на мигранта
Как китайският износ подкопава бъдещето на поколението Z в Азия
Изкуственият интелект захранва икономиката на Тръмп, но избирателите се тревожат
Ердоган моли Путин да си прибере С-400, за да спечели благоразположението на САЩ
Standard Chartered за AI рисковете
Какви мечки? Анкета на BofA показа растящ оптимизъм сред инвеститорите за 2026 г.
Audi връща А4 – какво да очакваме
Автомобилите с най-добри аудио системи
Mercedes разкри подробности за китайския мотор в новия CLA
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Администрацията на Тръмп се подигра на Байдън
Епъл - копие на майка си Гуинет Полтроу
Радостин Василев обеща да има "голям бой" в парламента
Владимир Путин нарече европейските лидери "малки прасета"
Отиде си големият Боян Радев