Южнокорейският автомобилен концерн Hyundai Motor предупреди, че ще отнеме повече време от очакваното, за да се възстанови напълно от глобалния недостиг на полупроводници, след като компанията отчете нетна печалба за тримесечието юли-септември от 1,3 трлн. вона (1,1 млрд. долара), предава Ройтерс.
Печалбата не успя да отговори на очакванията на анализаторите, които прогнозираха 1,4 трлн. вона, според Refinitiv.
За същия период на миналата година групата, която включва и Kia, отчете загуба в размер на 336 млрд. вона заради еднократните разходи, свързани с мащабна сервизна акция.
„Hyundai Motor очаква, че ръстът на продажбите през годината може да се забави до края на 2021 г. на фона на неблагоприятните бизнес условия, причинени от нестабилните доставки на полупроводници“, изтъква концернът в прессъобщение.
Hyundai заяви, че недостигът на чипове вероятно ще продължи до края на тази или през следващата година и прогнозира, че ще е нужно много време, за да се нормализира ситуацията.
„Недостигът на чипове вероятно ще продължи и през четвъртото тримесечие, но условията за доставка ще се подобрят частично през това тримесечие в сравнение с третото“, заяви вицепрезидентът на Hyundai Motor Сео Ганг Хьон в разговор с анализатори.
Кризата с чиповете, предизвикана отчасти от нарастващото търсене на потребителска електроника по време на пандемията от коронавирус, принуди много автомобилни концерни да преустановят или свият производството, което се отрази и върху техните годишни прогнози.
По-рано тази година Hyundai заяви, че ръстът на продажбите му може да се забави през втората половина на 2021 г. поради предизвикателните бизнес условия, включително нестабилното предлагане на автомобилни чипове.
Компанията сподели, че е намалила тазгодишните капиталови разходи с повече от 10% до 8 трлн. вона, за да отговори по-добре на несигурността, включително на пандемията от коронавирус.
Hyundai преразгледа тазгодишната си прогноза за маржа на оперативната печалба за своя автомобилен бизнес до диапазона от 4,5% до 5,5 на сто, позовавайки се на силните продажби на своите SUV модели и на премиум серията Genesis.
Концернът реализира своята най-голяма тримесечна печалба за последните около шест години през април-юни благодарение на консервативното си управление на веригите на доставка, което му помогна да се справи с недостига по-добре от другите автомобилни производители.
Продължителната криза обаче принуди компанията да спре част от производството през третото тримесечие.


Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Елхите във Варна вървят от 30 до 300 лева
Във Варна ще се проведе последното за годината събитие за събиране на стотинки
Почина един от най-популярните японски актьори
Радев отличи огнеборци и доброволци, участвали в овладяването на пожари през лятото
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Noventiq ускорява AI трансформацията в бизнеса с Microsoft Copilot и нова експертна специализация
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Уран във водата на Харманли, жителите ще разчитат на водоноски
Мъж е в болница след побой от 73-годишен в Казанлък