fallback

Xpeng отчете по-голяма от очакваното загуба въпреки рекордните доставки

Приходите на концерна се увеличават до 5,7 млрд. юана, надхвърляйки собствените му насоки от 5 млрд. юана

16:11 | 23.11.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Китайският производител на електрически превозни средства Xpeng Inc. отчете по-голяма от очакваното загуба за третото тримесечие, тъй като разходите, свързани с изследвания и разработки, както и тези около продажбите нарастват, съобщава Bloomberg.

Базираната в Гуанджоу компания, която е листната на борсите в САЩ и Хонконг, отчете нетна загуба от 1,59 млрд. юана (249 милиона долара) за тримесечието, приключило в края на септември, спрямо загубата от 1,15 милиарда юана година по-рано и дефицит от 1,19 милиарда юана за предишното тримесечие.

Анализаторите очакваха загуба от 1,09 млрд. юана. 

Приходите на Xpeng се увеличават до 5,7 млрд. юана, надхвърляйки насоките на компанията от 5 млрд. юана, както и очакванията на анализаторите за 5,2 млрд. юана приходи.

Маржът на брутната печалба за тримесечието е 14,4%, спрямо 11,9% за второто тримесечие и 13,4%, очаквани от анализаторите.

Според Хъ Сяопин компанията продължава исторически доброто си представяне по отношение на доставките, засенчвайки китайските си конкуренти.

„Това превъзходство свидетелства за признанието от страна на пазара на диференцираната стойност, която нашите вертикално интегрирани и вътрешно разработени софтуер и хардуер донасят за нашите превозни средства“, изтъква Хъ.

Президентът на Xpeng Браян Гу отбеляза, че компанията е „постигнала силна инерция на растеж въпреки предизвикателствата, свързани с недостига на полупроводници“.

Xpeng е доставила 25 666 автомобила от моделите G3 и P7 за периода.

Автомобилният производител, основан през 2014 г., пусна четвърти модел - G9 - на автомобилното изложение в Гуанджоу миналата седмица, който ще се конкурира по-директно с Model Y на Tesla Inc. и ES серията на Nio Inc.

Xpeng се сблъсква с нарастващата конкуренция на пазара на електрически превозни средства в Китай в лицето на местните производители като Nio и Li Auto, както и от утвърдени концерни като подкрепяния от Уорън Бъфет BYD и Tesla на Илон Мъск.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:48 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още