fallback

Tesla вече произвежда първите тестови коли в Грюнхайде

Междувременно Мъск обяви, че ще участва в телеконферетния разговор с анализаторите през януари, за да предостави „актуализирана пътна карта на продуктите“

09:44 | 30.11.21 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Американският автомобилен производител Tesla вече е произвел няколко електрически автомобила на тестова база в завода си в Грюнхайде близо до Берлин. Според Tesla обхватът на ранните одобрения за отделни строителни стъпки включва и производството на ограничен брой тестови автомобила. Те са предназначени за тестови цели в Грюнхайде или във външни системи. Произведените по този начин части и коли няма да се допускат за продажба. Официалната тестова дейност в автомобилния завод все още не е започнала, предава германската агенция DPA.

Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск се надява първите автомобили да слязат от поточната линия тази година. А специализираното издание Automobilwoche пише в последното си издание, че пет Model Y вече са произведени в гигафабриката близо до Берлин. От началото на януари първоначално трябва да се произвеждат 1000 бройки на седмица, а производството трябва да се увеличи в средата на годината. Това е изненадващ анонс, защото досега не се предвиждаше производството да работи на пълни обороти до края на 2022 г. Тогава трябва да се произвеждат 5000 или "да се надяваме 10 000" на седмица, както каза Мъск преди няколко седмици. Tesla не коментира данните.

Tesla може да планира по-бързото разработване на фабриката, но дали високите очаквания ще бъдат изпълнени не е само в ръцете на автомобилния производител. В Грюнхайде трябва да се използват нови производствени технологии, като например производството на части на тялото от един източник. Те първо трябва да се докажат в серийното производство и да работят без големи откази.

За да направи това, Tesla понякога работи с други доставчици отвъд тези в американските и китайския си заводи и първо трябва да намери точното взаимодействие.

От една страна, Tesla познава производството си много по-добре, отколкото през 2018 г., когато според Мъск беше в "производствения ад" с Model 3 и имаше огромни забавяния. От друга страна, всяка фабрика е различна и има различни процеси. В първата фаза на разширяване се очаква заводът в Грюнхайде да произвежда до 500 000 автомобила годишно с около 12 000 служители.

Освен това фабриката все още няма окончателно разрешение от провинция Бранденбург. Смята се за възможно решението да бъде взето през тази година. Бранденбургското министерство на околната среда обаче не коментира възможната дата за разрешаването на фабриката.

„Процесът на одобрение продължава“, казва говорител на концерна. В момента се разглеждат коментари на критици от повторна онлайн дискусия. Освен това се чакат документи от властите и Tesla. Природозащитниците и жителите се опасяват, че фабриката ще има негативни последици за околната среда. Например, те смятат, че консумацията на вода е твърде висока. Tesla отрече тези техни опасения.

В Грюнхайде Мъск също така иска да построи и голяма фабрика за батерии.  През миналата седмица автомобилният производител изненадващо се отказа от евентуална държавна субсидия за милиарди за планираното производство на батерии.

Междувременно главният изпълнителен директор на Tesla Inc. Илон Мъск, който не участва в последното представяне на тримесечните резултати на производителя на електрически превозни средства и по-рано сигнализира, че вече няма да се появява редовно на анализаторските разговори, заяви, че ще се върне на срещата следващия път, за да предостави „актуализирана пътна карта на продуктите“.  Неявяването на Мъск след отчетите на Tesla през октомври беше първото му отсъствие от тримесечния комуникационен ритуал от повече от десетилетие. Но главният изпълнителен директор на Tesla каза в туит в понеделник, че планира да предостави подробности за предстоящите продукти и да говори за тазгодишния „кошмар на веригата за доставки“ по време на обсъждането на резултатите през януари, предава Bloomberg. 

В момента компанията произвежда Model S, X, 3 и Y в завода си за автомобили във Фримонт, Калифорния, и Model 3 и Y в завода си в Шанхай. Две нови фабрики - една извън Берлин и друга в Остин, Тексас - са пред завършване. Tesla разкри планове за няколко други продукта, включително камион Semi, следващото поколение Roadster и електрически пикап, наречен Cybertruck, но нито един не е в масово производство.

Подобно на много производители на автомобили, Tesla е притисната от глобалния недостиг на полупроводници и други ключови компоненти.

През юли Мъск шокира инвеститорите, като им каза, че вече не планира да участва рутинно в телеконферентните разговори за резултатите на Tesla. „Мисля, че занапред най-вероятно няма да участвам в разговорите, освен ако няма нещо наистина важно, което трябва да кажа“, каза той.

Неговите коментари на подобни телеконференции често засенчват резултатите на компанията и понякога неговите непремерени изказвания стават фокусна точка. Един пример: той се изрече нецензурно по време на обсъждането през април 2020 г. и обвини властите във „фашистки“ заповеди за спиране (на дейността в завода заради мерките срещу коронавируса). А по време на разговор през 2018 г. Мъск каза, че анализаторите задават „скучни, безумни“ въпроси. „Ставаме като в YouTube. Тези въпроси са толкова сухи. Убиват ме", каза той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:20 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още