Американският производител на електромобили Tesla Inc. ще се откаже от държавна помощ в размер на 1,14 млрд. евро за фабриката, която строи в Германия, тъй като е решил да стартира търговското производство на батерии в своята фабрика в Остин, Тексас, съобщава Bloomberg, цитирайки източник, запознат с темата.
Концернът, ръководен от главния изпълнителен директор Илон Мъск, работи върху т.нар. клетки за батерии 4680 в обект, който се намира близо до завода на Tesla във Фримонт, Калифорния. Мъск заяви още миналата година, че след като компанията докаже, че може да произвежда тези батерии на пилотна поточна линия, ще стартира операции в търговски мащаб във фабриката край Берлин.
Това съобщение помогна на Tesla да бъде одобрена за държавна помощ в Германия като част от инициативата на Европейския съюз (ЕС) да засили местната автомобилна индустрия и по-специално електрическата мобилност в опит да ограничи глобалното затопляне до 1,5°С спрямо прединдустриалните нива.
Тъй като Tesla вече планира да започне масово производство на тези клетки за батерии в Остин, компанията вече не отговаря на критериите за държавна помощ на най-голямата икономика в Европа, споделя източник, запознат с темата.
Tesla вече е информирала германските власти, че няма да използва правителствени пакет, според съобщение на Министерството на икономиката.
От години Мъск воюва чрез медиите с недоброжелатели, които го критикуват, че се възползва от правителствената подкрепа при изграждането на нови мощности и налагането на своите продукти в даден пазар. Примери за това включват заема от САЩ, който помогна на Tesla да стартира производството на седана Model S, изплатен предсрочно.
Tesla почти завърши изграждането на фабриката в Грюнхайде, малък град югоизточно от германската столица, като също така планира да произвежда батерийни клетки в същия комплекс.
Въпреки че Мъск се стреми да стартира търговското производство на своя Model Y в този завод, местните власти все още не са предоставили на компанията окончателно разрешение
Германското министерство на икономиката изчислява, че Tesla е инвестирала около 5 млрд. евро в Грюнхайде.
Инвестиции в Китай
В същото време стана ясно, че Tesla планира да инвестира до 1,2 млрд. юана (188 млн. долара) в завода си в Шанхай, за да модернизира оборудването, тъй като фабриката се приближава до изчерпване на сегашния си капацитет, според източници, запознати с въпроса.
Съоръжението, което беше въведено в експлоатация януари 2019 г., се очаква да достигне предела на производствения си капацитет още тази година.
Компанията заяви в годишния си доклад за 2020 г., че инсталираният годишен производствен капацитет на фабриката е 450 хил. превозни средства.
Документ, изпратен до властите в Шанхай, съдържащ информация за въздействието на дейността на концерна върху околната среда, показва, че Tesla планира да инвестира в оптимизиране на производствените линии в първата своя фабрика извън САЩ.
Модернизирането ще се извърши в рамките на текущата производствена зона на фабриката, като технологията ще бъде съвместима с изграждането на съществуващите модели - Model 3 и Model Y.
Представител на Tesla в Китай посочи, че инвестицията е насочена към модернизиране на ключовото оборудване и подобряване на технологията и не включва „пряко“ разширяване на производствения капацитет.
Tesla успя да достави около 350 хил. превозни средства от завода си в Шанхай през първите 10 месеца на годината, показват данни на Китайската асоциация за леки автомобили.
Месечният темп на доставките на концерна надхвърли 50 хил. броя през септември и октомври.
Tesla ще наеме още 4 хил. служители като част от плана си за надграждане, като общият брой на служителите във фабриката - която също изнася автомобили за Европа и страни от Азиатско-тихоокеанския регион - ще достигне около 19 хил. души.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
преди 4 години Нужда от финансови помощи имат нужда фирми като БМВ, Мерцедес, Ауди и Фолксваген: динозаврите който 15 г. се смееха на EV революцията. Само погледнето колко дългове имат тези фирми спрямо печалбите и оборота през 2021 г. отговор Сигнализирай за неуместен коментар