fallback

VW копира Tesla при изграждането на нов завод за електромобили в Германия

Планираната фабрика ще може да произвежда каросерии, съставени само от няколко големи части, като се обсъжда и използването на транспортни дронове

14:50 | 16.12.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Германският автомобилен концерн Volkswagen Group ще използва европейския завод на американската компания Tesla Inc. като модел за изграждане на нова фабрика за сглобяване на електромобили в Германия, съобщава Automobilwoche.

Надзорният съвет на VW одобри на 9 декември план за строителството на нова фабрика за електрически автомобили близо до нейното основно съоръжение във Волфсбург. Заводът ще изгражда модела Trinity, който ще разполага с усъвършенствана технология за автономно движение.

Решението за точното местоположение на обекта вероятно ще бъде взето още през следващите няколко седмици, а самото съоръжение ще бъде построено в рамките на три години, споделя Кристиан Волмер, шеф на производството на автомобилния производител. 

Това означава, че строителството ще отнеме малко повече време от изграждането на фабриката на Tesla в Грюнхайде, близо до Берлин, при която работата започна през 2019 г.

„Ще ни трябват не повече от три години, за да построим завод за сглобяване на Trinity“, посочва Волмер в интервю за Wirtschaftswoche.

Той добавя, че веднага щом бъде взето решение за местоположението, строителството може да започне. „При това положение, според текущото планиране, заводът трябва да бъде готов през 2025 г., така че серийното производство и доставките да могат да започнат, както е планирано, през 2026 г.“, изтъква Волмер.

Целта е да се построи едноетажна сграда, тъй като това е най-ефективното решение, допълва той. Ако площта е твърде малка, в някои райони може да се използва двуетажна конструкция.

По информация на Automobilwoche площта на фабриката ще обхваща 2 квадратни километра, което е почти една трета от площта на сегашния основен завод, като приблизително същият по размер терен ще бъде добавен за логистика и доставчици.

Подобно на завода на Tesla заводът за Trinity също ще може да произвежда каросерии на автомобили, съставени само от няколко големи части.

„Използването на големи отлети алуминиеви части за предната и задната част на автомобила, например, може да ускори производството“, посочва Волмер, добавяйки: „Планираме да използваме това при производството на Trinity“.

По думите му обаче все още няма окончателно решение за употребата на подобна технология. Това е така, защото освен чистата скорост на производство, трябва да се гледат и емисиите на въглероден диоксид, разходите за материали и безопасността, изтъква Волмер.

„Така че може да се окаже, че големите компоненти, изработени от стомана, в крайна сметка да са по-изгодни за нас“, подчертава той. "Големите алуминиеви преси са вариант, но не са задължителни за нас", добавя Волмер.

По думите му новата фабрика може да използва дори дронове за транспортиране на части. Също така компанията обмисля употреба на автономен товарен транспорт.

Според местните медии кварталът Варменау във Волфсбург, който е разделен от река Алер и граничи директно със северната част на завода на VW, има най-голям шанс да се превърне в строителна площадка за фабриката.

Намиращият се само на 20 км от Волфсбург град Гифхорн също се разглежда като вариант.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:07 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още