IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Хибридните автомобили отчитат рекордни продажби в САЩ през 2021 г.

Делът на хибридите на американския пазар достига 5%, докато този на чистите елкетромобили възлиза на 3 на сто

14:12 | 07.01.22 г.
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Bing Guan/Bloomberg</em></p>

Снимка: Bing Guan/Bloomberg

Изцяло електрическите автомобили владеят медийните заглавия, но техните бензиново-електрически хибридни съперници тихомълком постигат рекорди по отношение на продажбите в САЩ през миналата година, съобщава Ройтерс.

Докато компании като Tesla Inc. и Ford Motor Co. стоят в основата на силните продажби на електрически превозни средства, азиатските автомобилни производители залагат на гамата от хибридни превозни средства, тъй като много клиенти все още избягват електромобилите поради по-високите цени, ограничения пробег и липса на достатъчно зарядни станции.

Продажбите на хибридни превозни средства в САЩ са скочили със 76% до 801 550 броя през миналата година, като делът им достига 5% от общите продажби в САЩ, според данни на Wards Intelligence. 

Продажбите на електромобили също са нараснали с 83% до 434 879 броя, въпреки че делът им остава по-скромен - около 3% от американския пазар.

Японският автомобилен гигант Toyota Motor Corp. отчете рекордно високи продажби на хибридни автомобили в САЩ, което помага на компанията да изпревари General Motors Co. като производител с най-много продажби в САЩ.

Toyota увеличи продажбите на своите обикновени хибриди, плъгини и автомобили с водородни горивни клетки със 73% до 583 697 броя, като основният фактор тук все пак остават хибридите. GM продаде по-малко от 25 хил. електрически превозни средства, тъй като се сблъска с мащабна сервизна акция със своя Bolt поради опасност от възпламеняване на батерията в превозните средства.

„Хибридите предлагат наистина интригуващ микс от икономия на горивото без някои от големите недостатъци на електрическите превозни средства“, коментира Брет Смит, технологичен директор в Центъра за автомобилни изследвания.

Чистите електромобили работят само на електричество и изискват развита инфраструктура за зареждане, докато хибридните превозни средства комбинират конвенционален двигател с вътрешно горене с електрическа задвижваща система.

Honda Motor Co., който се нарежда на второ място в САЩ при продажбите на хибридни автомобили, също се радва на силно търсене. Продажбите на хибриди на компанията растат с 67 на сто в сравнение с 2020 г. до рекордните 107 060 броя.

„Надяваме се да увеличим значително продажбите на хибриди и на нашите основни продукти, CR-V и Accord, през следващите години, докато се подготвяме за прехода към изцяло електрически превозни средства“, споделя Дейв Гарднър, вицепрезидент на Honda за САЩ.

Honda, която планира да пусне своя първи електромобил в САЩ през 2024 г., очаква пазарът да нараства бързо благодарение на множеството планирани пазарни дебюти на продукти на конкурентни компании и подкрепата от страна на администрацията на президента Джо Байдън.

Hyundai Motor Co. разглежда хибридите и плъгин хибридите като "активатори", които ще помогнат за ускоряване на продажбите на батерийни електромобили, заяви неговият глобален оперативен директор Хосе Муньос.

„Някои от нашите конкуренти се фокусират само върху чисти електромобил... Все още виждаме много потребители, които се колебаят относно покупката на електромобили,“ добавя той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:26 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още