Няколко дни след изненадващото оттегляне на Микаел Лошелер като главен изпълнителен директор на Opel и назначаването му като ръководител на виетнамския производител на автомобили VinFast, последният обяви своите амбиции за засилване на своето присъствие в Европа: VinFast иска да построи първия си европейски завод в Германия, пише Automobilwoche.
В търсенето на подходяща локация VinFast си сътрудничи с Germany Trade & Invest (GTAI), държавна компания, фокусирана върху външната търговия.
В завода VinFast ще произвежда електрически превозни средства - както леки автомобили, така и автобуси. В същото време компанията планира и завод в САЩ, който трябва да бъде въведен в експлоатация през втората половина на 2024 г.
По-близо до клиентите
Заместник-председателят на Vingroup и нов главен изпълнителен директор на VinFast Global Ли Ти Ту Туй коментира плана на компанията, като изтъкна, че Европа е един от най-важните ѝ пазари.
„Ерата на междуконтиненталните доставки на автомобили приключи, особено на фона на пандемията от коронавирус. Трябва да разполагаме с фабрики, които са близо до пазарите, за да привличаме повече клиенти“, изтъква той.
VinFast иска да предложи висококачествени електрически превозни средства и специално изживяване на клиентите на достъпни цени. „Убедени сме, че ще намерим място на европейския пазар, особено след като преминаването към електрически превозни средства в Европа вече се случва“, добавя Ту Туй.
„Поздравяваме VinFast за решението им да се присъединят към най-голямата икономика в Европа и автомобилното сърце на континента. Мобилността в Германия в момента се променя решително и може да се очаква, че това ще се случи и при новото правителството. Очакваме с нетърпение да помогнем на VinFast да намери и установи идеално място в Германия”, заяви от своя страна ръководителят на GTAI Роберт Херман.
В допълнение към производствения комплекс в Хай Фонг, Виетнам, който вече работи, Vingroup наскоро започна изграждането на завод за производство на батерии в икономическата зона Вунг Анг, провинция Ха Тин. Инвестицията възлиза на 174 млн. долара, като производственият капацитет на съоръжението ще достига 100 хил. батерии годишно.


"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева