fallback

Производителите на електромобили вдигат цените в Китай

Натискът върху купувачите се увеличава, след като концерните прехвърлиха тежестта от по-високите цени на суровини и материали върху тях

13:09 | 25.01.22 г.

Производители на електрически автомобили като BYD и Tesla повишават цените на своите продукти в Китай, където държавните субсидии за превозни средства, използващи нов вид енергия, бяха намалени по-рано този месец, съобщава Nikkei Asia Review.

Натискът върху купувачите се увеличава, след като концерните прехвърлиха тежестта от по-високите цени на суровините и материалите върху тях. 

Китайският производител BYD ще повиши цените на своите водещи електрически и плъгин хибридни автомобили през февруари, като увеличението варира от 1000 юана до 7 000 юана (от 160 до 1100 долара), включително на моделите Han и Song. Потребител, който плаща в момента от 93 800 до 121 800 юана за електрическия субкомпактен хечбек Dolphin след приспадане на субсидиите, ще трябва да даде още 3000 юана за същия автомобил през февруари.

В края на декември Tesla повиши цените на своите електромобили Model 3 и Model Y, съобщават китайските медии. Цената на Model 3 сега започва от малко над 265 000 юана, което представлява увеличение от 10 000 юана, докато тази на Model Y стартира от около 302 000 юана, скок от 21 000 юана. Ценовите ръстове са в диапазона 4-8%.

Стартъпът за електрически коли Xpeng Motors също повиши цените на моделите си през януари. Съвместното предприятие на Volkswagen AG FAW-Volkswagen Automobile планира да увеличи цените за някои от водещите си модели от семейството ID в края на февруари.

За да развие сектора на автомобилите, използващи нов вид енергия, Китай предостави щедри субсидии при продажби, които позволиха на производителите да предлагат по-големи отстъпки. Но през януари Пекин сви подкрепата с 30%, тъй като планира да прекрати субсидиите до края на настоящата година.

Продажбите на превозни средства, използващи нов вид енергия, нарастват в Китай със 160% до 3,52 млн. броя през 2021 г. и се очаква да достигнат 5 млн. броя през 2022 г., според Китайската асоциация на автомобилните производители. Но повишаването на цените може да помрачи перспективите.

Общите продажби на леки коли в страната се увеличават с 4,4% до 20,1 млн. броя през 2021 г. спрямо предходната година. Основен двигател за растежа представляват стабилните продажби на изцяло електрически и хибридни автомобили, като делът на тези превозни средства през 2021 г. нараства до 15% от общия пазар.

Автомобилният пазар изпитва проблеми през последните месеци. Продажбите през октомври-декември са спаднали с 11% в сравнение със същия период на миналата година, показват данни на асоциацията.

През 2021 г. някои чуждестранни производители на автомобили пострадаха повече от други главно поради глобалния недостиг на полупроводници и други проблеми с доставките на компоненти.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:16 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още